onsdag 18 november 2009

Blåser bort...


Ja men herregud så det blåser... Är faktiskt rätt glad att inte bo i huset nu i detta väder...det var inte kul...kändes alltid som huset skulle lyfta. Det som tjejerna reagerar på är att regnet slår mer mot fönstret här i lgh. Men nu som tur var har det slutat regna...och tjejerna har somnat sött!!!
Nu har jag haft dom sen i fredags :-) Så underbart är det... Känner mig inte alls lika stressad som innan när man haft dom bara 3-4 dagar. Och tycker redan nu att tjejerna känns lugnare...fast dom saknar faktiskt sin pappa sa dom idag :-) och det glädjer mig :-) Kanske det var detta som behövdes...hoppas bara dom får en bra helg där nu...

Trivs otroligt just nu me mitt läge :-) Njuter av dagarna me tjejerna och lever på dagarna utan tjejerna... Tycker det är mycke skönt att vara "själv"... Allt är tömt och färdigt i huset nu... Jag kämpade på för några veckor sen och nu har M kämpat på i några dagar me hans sista...och äntligen är det tomt... Vi kommer skriva papper den 1 dec men dom fick en nyckel nu så dom kunde fixa lite innan plus att dom tog flyttstädet...so lovely***


Lite funderingar kring hur andra människor tänker och lägger sig i då... Har en vän vars svärmor lägger sig i om hon har maten klar till hennes son när han kommer hem från jobbet... Min vän går hemma mamma ledig och har fullt upp som alla andra mammor... Jag blev så sne när jag fick höra detta... Förstår inte varför någon skulle lägga sig i någon annans liv... Det är väl deras ensak hur dom vill göra...inte hennes??? Sen är det ju så olika hur både barn och allt runt omkring fungerar... Förr...då jobbade minsan inte kvinnorna så här mycke om dom ens jobbade och då var det inte jämnställt heller... Alla är vi väl olika...och lever väl olika... Och det är väl som sagt upp till var och en. Jag själv älskade att ha maten klar tills *** kom hem, men tyckte oxå om att komma hem och maten stod klar åt mig oxå... Beroende på vem som var hemma först... Jaja...
Sen...bara för man säger ifrån när man får en fråga tio tusen gånger så är man tydligen sur och bitter... Är så less på att alltid få samma tråkiga fråga från killar...och idag sa jag ifrån... och det fixade tydligen inte personen utan gick på mig istället...han mådde tydligen bättre av de och jag släpper det direkt...men så patetiskt... Har man inte bättre för sig??? Jag har det i alla fall...bye bye little man...hahaha

Och så lugnt det har blivit i mitt liv efter jag rensade på FB... Inga missförstånd...inge ifyllda meningar...so lovely och tänk att det var rätt människor som jag misstänkte... Tråkigt bara att dom inte insåg att dom skadare oss alla fyra så mycke mer än dom kan förstå... Men nu slipper vi de :-)

Ne nu ska jag krypa upp i soffan och bara njuta :-)

Ha det bäst till näst***

1 kommentar:

Annapanna sa...

Så härligt att läsa d du skriver gumman min! You are back! Pussss