söndag 27 juni 2010

Helgen över...

Så fort helgerna går...och denna helgen hade vi dessutom en "extra" dag... Jag och tjejerna har verkligen haft världens bästa Midsommar helg!!! Även en massa surisar runt om oss... Julia sa nu här ikväll att bättre helg har hon aldrig varit med om <3 Snacka om man blir glad :-) Åh vad jag älskar henne!!!
Men ibland blir jag verkligen chockad över hur folk beter sig... Är så glad att jag har mina fina vänner som finns där för mig i alla lägen...
Igår flippade mina hemska grannar ur... Mina tjejer hade lekt ute hela dagen med sina vänner och man blir ju så glad över att höra dessa skratten :-) Men glad var inte alla... Fick en riktig utskällning av grannen där tanten dessutom bad mig dra åt helvete mitt framför mina små barn... Bara för dom hade varit ute hela dagen och lekt... Men tydligen enligt dom så får dom inte vara ute vid gungorna och leka...och inte heller inne på min egen tomt... Kan säga att det brast riktigt ordentligt... Idag ringde hyresvärden och sa att han står 110% bakom mig och anser att barn är barn... Och man kan inte be ett barn leka tyst... Vi är några grannar här som inte är så glada över dom "ny" inflyttade... Även han som bor ovanför mig har ringt hyresvärden och gett sin syn på dessa grannarna... Idag när Ida skulle ut och gunga så kom dom hem och öppnade sin altan dörr...och hon flög in på vår tomt och blev jätte rädd... Men jag följde me henne ut igen och förklarade att hon har all rätt att få gunga... Och "dom" hörde mig väldigt tydligt... Inte ett ljud eller något har vi hört från "dom" idag...super skönt... Hoppas verkligen dom fick sig något av hyräsvärden... För man ber inte någon dra åt helvete och framför allt inte framför små barn... Helt sjukt hur vuxna människo kan bete sig... Men vi får hoppas vi kan få vara ifred och leka nu fram över...

Har tänkt mycke på min kommande resa...och har nog bestämt mig för att genomföra det :-) Bara några små detaljer som ska på plast... Och isf händer det i slutet av september redan :-) Men jag tror inte något är "sant" förens jag är där... Har ju inte haft så mycke tur senaste tiden ;-) hahahaha
Har pratat me lite folk och fåt mera inblick i vad allt innebär och inser att det är inte en lätt resa men den är genomför bar med mycke gott resultat :-) Det ända jag igentligen tänker på är mina söta tjejer...vill inte dom ska bli "drabbade" på något viss... Men det har jag förstått att så kommer det inte bli :-) och det känns så otroligt skönt :-) Gud...det är rätt spännande allt detta... hihihi

Imon får vi nog ta en riktigt lugn dag här hemma... Julia har haft väldigt ont i sitt ena knä nu här i kväll och det var riktigt svullet... Får se hur det ser ut imon när hon vaknar...och hoppas det blir lite sovmorgon oxå ;-) hihi Och sen en massa mys i sängen innan frukosten...det är så underbart att starta dagen så :-)

Och nu är det bara 7 dagar kvar till hon kommer...om vi räknar ner alla tre :-) Vi längtar så otroligt mycket <3

Nu ropar sängen ;-) hihi Natti natt sötlökar :-P

Inga kommentarer: