onsdag 10 februari 2010

Blundar...

Ja jag kan inte göra annat när det gäller vissa saker. En del saker kan man inte göra något åt och en del spelar det ingen roll hur mycke man försöker göra något åt... Så nu blundar jag istället...så får detbli som det blir...vad ska jag göra??? Orkar inte att det tar så mycke energi av mig som jag vill lägga på annat som verkligen behöver det... Vill andas rent...vill njuta...vill leva mitt liv... Och slippa denna berg o dalbanan som du håller... Hinner ju inte ta in och reagera och reflektera förens det blir nya vändningar och nya direktiv...
Och just nu lider jag av sån otrolig ångest igen och det beror inte på något speciellt alls utan bara finns där... Ni som haft eller lever me ångest vet vad jag menar... Men är så trött ärligt på att behöva gå me de och när man minst anar så dyker det upp och släpper ju inte... Och är inne i en jobbig period där jag har känslan över att jag inte har koll på något runt mig även jag har det och en känsla av att jag glömmer saker...även jag inte gör de heller.... (jaja Sanna jag glömde Julias gympa i fredags ;-) hihi ) En ångest av osäkerhet...även då jag känner mig väldigt säker och stark i mig själv och i mitt liv!!! Hmmm mycke märkligt tycker jag att de är... Vill bara slippa mycke av detta så jag kan få njuta och leva på som jag och tjejerna behöver...

Idag var jag och Ida och kollade på Julias gymnastik och det var verkligen jätte kul att se :-) Oj vad hon blir duktigare och duktigare...är så stolt över henne!!! Hon har en hel del problem me vissa saker men hon kämpar fan otroligt... Är så imponerad av henne och hennes kämpar glöd... Och inte nog me de så har hon ju naturligtvis stukad foten och det gör ju ont att springa och hoppa då...Men hon kämpar ändå :-)
Ida sa: Mamma jag vill bli lika duktig som Julia när jag är åtta år...aha så söt hon är... Hon ser så mycket upp till sin storasyster <3
Men imon får jag nog fixa någon linda till foten så hon får lite stöd så den får chans att "läka"...

Igår såg jag en otroligt bra film, The Ugly Truth, helt otroligt rolig och bra film, och även så romantiskt... Länge sen jag såg en sån bra film. Rekommenderas starkt... Lovar ni blir inte besvikna ;-) hihi

Inatt levde Nova och Ida i sina egna små världar och tyckte vi skulle vara vakna till och från hela natten...och det har verkligen känts idag :-S Gäspat mig igenom hela dagen typ... När väl Ida somnade så vaknade Nova och ville leka och busa och när väl hon somnade skulle Ida upp och dricka eller bara kramas...och de kan man ju verkligen inte motstå...Men man är så trött sen när klockan ringer... Nu tänkte jag krypa ner och se om vi kan få några flera timmar i natt ;-)


God natt alla söta, imon är en annan dag med nya utmaningar :-)

Ha det bäst till näst***

1 kommentar:

Sanna sa...

Usch det låter inget vidare med den där ångesten! Fast lite glömsk är du nog ;). Thi ne men glömsk kan ju alla vara! Så är det bara det är människligt!
Men jag är här om du behöver prata om något speciellt... Finns här<3 bara att tala ut! Så får jag se om jag kan stötta dig medd något.!!!

Ja Julia är ju verkligen en KÄMPE!!! Och duktigare blir hon!!