måndag 26 juli 2010

Ensamheten...

Idag är ensamheten så otroligt jobbig... Min älskade bror och hans underbara My har varit nere och hälsat på oss :-) Och det har varit helt underbart att få lite tid me min bror... Och mina små tjejer bara älskar honom... Det gör så ont i mitt hjärta att dom saknar sin morbror och moster lika mycket som jag gör... Idag bara grät dom helt otroligt mycket... Dom ville lika lite som jag att Emil skulle åka hem... I den "vanliga" vardagen försöker men bara "leva" på sitt liv och går in i en lite bubbla och förtränger saknaden... Sen när bubblan spricker gör det så otroligt ont och tårarna bara rinner... Jag saknar min syster och bror så otroligt mycket... Vet inte hur jag ska kunna fortsätta att leva så här långt ifrån dom. Varje gång någon av dom åker "hem" skriker mitt hjärta... Och denna gången Emil åkte gjorde det så fruktansvärt ont... Plus att min älskade syster åkte utomlands oxå... Hoppas naturligtvis för hennes skull att dom får det super härligt... Men hon lämnade ett sånt tomrum... Julia frågade idag igen varför vi bor kvar här nere... Vad svarar man... Jag stannar ju för deras skull... Vill ju inte skilja dom från M... Men ibland undrar jag om vi inte hade fått det lättare... Så mycke skit jag ska behöva ta... Inte rättvist... Jag gör allt för mina barn men tydligen räknas inget av de... Så underbara mina små tjejer är...hmmm...nej det kan väl inte finnas en chans att jag har me det att göra va??? Tragiskt...
Nej jag tror ärligt vi alla tre hade mått bättre av att få flytta... Får väl se vad framtiden erbjuder...

Idag tog jag tag i tjejernas kläder... Är så trött på att allt jag handlar ska åka till M och de som handlas hos honom ska stanna hos honom... Så idag fick jag nog... Jag rensade ut allt som kommer från den där blä sidan och la i påsar... Och rensade även ut hälften som vi "gemensamt" köp... Hahaha...han kommer snart inse att han får inhandla en massa kläder till tjejerna... Men det har han nog råd me... För tjejerna kostar ju max 500kr per mån enligt han beräkningar hahahaha.... Ja han kommer nog vakna upp nu... Men men... Tyvärr är det ju bara tjejerna som kommer bli lidande...

Idag fick Julia lite tidig födelsedags present :-) Hittade en super fin cykel till henne... Så jag och Ida tog me och Marie och Meja för att hämta den :-) Och den var såååå fin :-) Och gissa om Julia blev glad :-D Hon blev så otroligt glad att hon kunde inte sluta hoppa.... Och när Ida me ville cykla på sin så såg jag att dom är precis lika dana :-D haha





Självklart ringde jag för att kolla med M om vi skulle ge den tillsammans så hon slipper ha två cyklar... Och gissa... Han är tydligen så avis på att jag har så mycke pengar hahahahaha... Han vet nog inte vad spara är för något... Helt sjukt att det var de svaret jag fick... Inte att det var roligt för Julias skull eller något... Han måste vara så bitter som människa... Jag sket fullständigt i honom och la på... Så nu får han fixa en egen cykel åt henne för denna stannar här... Sen hade han mage att fråga varför vi inte säljer hennes gamla cykel (som jag då tänkt spara till Ida) Och att vi kunde dela på dom pengarna... Till sak och höra har han inte lagt en krona på varken den eller Idas cykel... Så jag kan lugnt säga att om jag skulle få för mig att sälja den får han inte en krona...för dom får tjejerna... Det är väl ändå mer rättvist... Men ha, ha och ha ska han bara...
Imon hoppas vi på att det blir bättre väder så vi iaf kan ut och cykla :-D Ska bli så mysigt :-)

Och nu är föresten efternamns bytet på g för oss :-) Julia är jätte glad för det... Dom ska naturligtvis behålla Schönbeck oxå...men jag fick övertala Julia om det... Hon ville bara ha mitt kommande efternamn... Så äntligen ska jag inte behöva skämmas längre... Tänk vad folk öppnar munnar när man gått från en familj... Och så glada folk är för ens skull... Ja nu ska det bli ändring :-D


Natti natt på er söta***

Inga kommentarer: