söndag 21 april 2013

Söndag kväll!!!

Nu var det söndag kväll igen... Men denna söndagen är "roligare" för imon kommer mina små sessor hem igen!!! Äntligen... Veckan utan dom känns alltid så lång och tråkig... Fast veckan som har varit har jag sett Jullan lite mera då hon titta hem efter skolan på eftermiddagarna :-) Mysigt... Sen i torsdags var vi på sko jakt till henne... OMG vad svårt att hitta "rätt" skor till henne så läkarna godkänner dom... Sulan måste vara stabil och inte vara "vridbar" och det var inte lätt... Men till slut hittade vi dessa!!! Gissa om jag har en super nöjd dotter!!!


Sen på kvällen hade Julias skola en musikal föreställning!!! Alla i klass fem och sex medverkade och dom var helt underbart duktiga!!! Julia gillade verkligen det hon gjorde det syntes långa vägar :-)
 
Och nu är jag ju äntligen MOSTER!!! Jag är så lycklig att det går inte att beskriva... Hela måndagen då lille Alfred kom till världen gick man bara och väntade på ett sms eller liknande att allt var "klart". Och gissa om han är världens sötaste pojk!!! Jag längtar så otroligt mycket tills vi åker upp nu i veckan!!! Oj vad det ska mysas bebis!!!
 
Välkommen till världen älskade Alfred!!!

 
Och nu börjar det närma sig för oss oxå och vår lille bebis... Nu är jag i vecka 32 redan!!!
 
Nu väger bebisen ungefär 1,7 kg och är cirka 42 cm lång från topp till tå. Lungorna kommer inte att vara fullt utvecklade förrän närmare förlossningen, men bebisen tränar redan andning genom att 'andas' fostervatten. Du lägger förmodligen på dig ungefär 450 gram i veckan nu, framför allt därför att bebisen lägger på sig nästan halva sin födelsevikt under de sista sju veckorna av graviditeten. Försök äta bra också under den sista tiden.

Hmm än så länge har jag lyckats gå upp 2.5 kg så vi får se vad jag slutar på...
 
 
Nu ska jag försöka få i mig lite kvälls mat och hoppas på att denna natten bjuder på lite mera sömn!!!
 
XOXO***
 

Inga kommentarer: