tisdag 2 april 2013

Sugen ett tag nu :-P

Har varit sugen riktigt länge nu på att börja blogga igen och gör nu ett försök :-P
Min värld ser otroligt annorlunda ut nu sen sist jag bloggade i september 2012... Då hade jag precis påbörjat min förskollärar utb och oj vad jag trivdes... Men nu sitter man sjukskriven hemma och väntar bebis. Livet blir inte alltid som man tänkt sig men oj så bra det kan bli ändå :-) Studierna kan jag ta upp sen!

Min graviditet är ju inte den lättaste men jag försöker tänka positivt om dagarna och glädjas av det fina som finns i mitt liv. Klart man har sina känsliga och dåliga dagar men utan mina positiva tankar hade jag inte suttit där jag gör idag :-)
Det är ju en liten pojk i min mage denna gången :-) Vilket känns riktigt roligt men samtidigt väldigt konstigt??!! Jag är ju en flick mamma hihihi...så det blir en spännande grej detta!!! Han möblerar om rätt mycke i magen och det är lika mysigt varje gång han håller på :-) Än så länge för han ju plats ;-) Min mage är lite liten när bm mäter men är på ständiga UL kontroller för andra anledningar och bebis väger som han ska nu äntligen :-) Så jag klagar inte över min lilla mage ;-) hihi
Men vad man glömmer att det är så mycke saker man behöver till ett sånt litet liv :-) Och det ända jag har kvar sen mina sessor är ju en bad balja :-P hehe Så nu måste det inhandlas en hel del... Har visserligen säng och vagn redan hemma ;-) Men det är ju så mycke mera som behövs...och kan inte klaga då det är sååååå roligt att kolla och handla till den lille!!!

Mina sessor är väldigt glada över att få ett lillsyskon :-) Dom sitter gärna i soffan hos mig så fort dom kan och gosar med magen och det är så underbart att dela detta med dom oxå!!!

Många har ju frågor och funderingar över hur jag och Per ska göra och det vet vi knappt själva ;-) Eftersom denna lilla prins inte var planerad så tar vi en dag i taget och ser vart vi hamnar. Finns ju inte överflödigt med jobb här i Blekinge och så som hans schema är nu på hans jobb kommer vi få väldigt mycke tid med varandra ändå även han får pendla...och jag är inte jätte rädd att vara "själv" med prinsen sen även det kanske inte är något önsketänkande... Men vi skapar vår egna lilla familj och får se ut vi alla kommer må i det!!!

Imorn ska jag in och ära middag på Harry´s i Kna med "min klass" och det ser jag otroligt mycke fram emot :-) Saknar dom jätte mycket så ska bli så roligt att träffa dom flesta igen!!!

Nu får vi se om jag fortsätter bloggandet eller inte :-P

Ta vara på din dag...den går inte i repris!!!

XOXO***

Inga kommentarer: