fredag 4 oktober 2013

SOVIT!!!

Inatt sov min fina mamma hos mig och Neo och skulle avlasta mig lite och oj vad bra det gick :-) Igår kväll när vi la oss kände jag mig rätt vilsen att inte lägga mig vid Neo utan på soffan ist. Nu har jag ju mitt sovrum i vardagsrummet lite avdelat men jag skulle ändå sove en "bit" ifrån honom :-P Och jag trodde aldrig jag skulle kunna somna och koppla av...men så FEL jag hade... Jag är nog rätt trött haha Vid tio somnade jag och vaknade när jag hörde Neo halv fyra sen på natten och jag flög upp chockad över att Neo hade hållit sig så länge utan mat...men då log min mamma emot mig och berättade att vid halv ett hade dom varit uppe och bytt blöja och ätit och jag hade inte rört en fena :-P Jag hade alltså inte hört ett ljud utan sovit klubbad... Har inte hänt en gång sen Neo kom. Vi gav han mat och sen somnade jag om igen och han hade varit lite bökig tills nästa mål igen vid halv sju och då startade vi dagen :-) Är så tacksam för denna nattens sömn!!!
Stora delar av dagen har vi myst en massa... Just nu sitter gärna Neo i knät med snutte och tutte och bara myser och pratar :-) Så otroligt gosig är han!!!
 
På em var vi på BVC för vägning, mättning och vaccination. Neo är nu 5 månader och väger hela 6760g och är 61.5 cm lång :-) Han börjar bli en stor pojk nu... Stor skillnad från hans ynka 22125g när han föddes hihi. Sen var det ju dags för 5 månades vaccinationen :-( Fy gillar verkligen inte de... Men det gick faktiskt rätt ok... Första sprutan sa han inget men spruta nr 2 skrek han så in i bomben :-( och det gör ju så ont i mammas hjärta :-( Men sen har han mått rätt ok. Nu ligger han på mormor och sover gott igen :-)
 
 
 
 
Idag har jag ju såklart ätit mig en kanelbulle som säkert 95% av Sveriges befolkning också gjort :-P
 
 
 
 
 
Imon ska jag försöka ta mig en långrunda med vagnen om det nu kan låta bli att regna :-) Känns att vi inte hunnit gå en sväng idag... Och så får vi hoppas att Lilleman inte får någon feber heller...
Dags för lite idol mys sen sängen!!!
 
Jo jag höll på att glömma... Tusen tack alla ni fina som uppskattat mitt bloggskrivande :-) Blir så glad av alla era mail och kommentarer!!! Den senaste veckan har jag haft över tusen unika besökare vilket är helt otroligt roligt och chockerande!!! Så tusen tusen tack!!! Puss på er!!!
 
XOXO***

Inga kommentarer: