måndag 7 september 2009

Flyttar snart :-)


Japp så är det...ska bli så skönt...men samtidigt så jobbigt. Känslorna är så splittrade...vill inte lämna mitt älskade hus...samtidigt som jag vill lämna och börja om... Orkar inte gå i "vårat" hela dagarna. Vill skapa ny framtid men mina älskade tjejer :-)
Försöker plocka fram det jag inte vill ha i livet för att göra det lättare... Tänk att bara behöva plocka efter sig själv...slippa reta sig på att en vuxen människa inte kan ta undan sin tallrik eller plocka upp sina kläder... slippa undra hur maten försvann i kylskåpet eller frysen hahaha... det är så mycket som jag vill slippa...men...samtidigt är det så mycket som jag saknat oxå naturligtvis...som jag måste lära mig leva utan...men det kommer väl så småning om.
Sen måste vi båda ta hand om barnen själv...inte med en massa människor runt om hela tiden... Går inte att vi bor under samma tak när han har barnen längre...jag orkar inte det...för det blir tydligen automatiskt att jag ska fixa allt ändå...och det tycker inte jag är bra :-( ansvar...det är något man måste ta själv... Kan inte lägga över allt på mig... Mycket som ska läras kan jag lova...och det får väl ta sin tid...det viktiga är bara att man har viljan och försöker...

Nu har vi börjat lite med ett schema för barnen här hemma...tycker väl inte det funkar så bra men vi måste nog ge det lite tid. Jag har mer än gärna mina små prinsessor...men förstår ju att M oxå vill ha dom...men förstår då inte hur man kan lägga upp sin arbetstid så som han gör...ok vet inte hur mycket han kan påverka men jag hade aldrig klarta att ha barnvakt dom ända två kvällarna som man ska ha sina barn, men ibland är det kanske ett måste :-( nu blev Julia sjuk så han fick lite tid mitt på dagen med dom mellan alla samtal...som han säkert behövde... Men tjejerna känner inte att dom "träffar" sin pappa något...och det är något som gör ont i mig. Önskar det fanns flera timmar på dygnet för oss båda...
Sen måste jag börja lägga mig i vem som är barnvakt...tycker inte barnvakten säger att men kan duscha Ida om man inte vill göra det....(och tycker i och för sig inte det är barnvaktens jobb) Men min "fis" är 4 år och man kan inte begära att hon ska tvåla och schamponera in sig säljv. Kan säga att hon blev inte ren i håret :-( Och Julia var ledsen över att behöva föna sitt hår själv...komentaren Julia fick var att barnvakten inte kunde sånt...även att personen ifråga både fönar och plattar sitt eget hår...konstigt tycker jag??? Är i alla fall besviken eftersom denna person brukar vara så duktig och ordentlig och jag har haft all min tillit till...

Jag och tjejerna har haft en hel mysig helg...I lördags tog vi med oss Isa och drog in till barnenslekland!!! Om dom tyckte det var roligt :-) det var ett tag sen vi var där :-) Sen åkte vi hem och handlade lite och planerade övernattning för Isas del hemma hos oss. Tjejerna tyckte det var så roligt och dom var jätte duktiga :-) Somnade fortare än vad jag trodde ;-) Men uppe med tuppen så klart :-/ hehe...snacka om att jag var trött...men men... Julia for iväg med Isa och hennes mamma till loppis och jag o lilla Ida mös här hemma :-) började packa lite gran :-) men oj vad saker man har :-S
Sen bestod dagen av massa måsten...tvätt, mat, städ osv...men skönt när det var klart...

Och nu har en ny vecka börjat...inte så bra kanske då jag är sjuk :-( ska nog troligen börja men mina sprutor varje dag istället och sen om det hjälper mera :-) håller alla tummar :-)

Ha det bäst till näst***

Inga kommentarer: