tisdag 9 mars 2010

Äntligen!!!


Nu är det bara timmar kvar till hon kommer :-) Som vi har längtat och räknat ner :-) hihi Tjejerna är så glada och uppspelta... Dom ska me upp till flyget och hämta henne!!! Sen blir det en massa mys hela kvällen <3 Sen har vi underbara dagar framför oss... Denna gången vill inte tjejerna riktigt åka till M eftersom hon är här men jag har försökt få ihop det bra så dom hinner träffa henne och samtidigt kunna njuta me sin pappa oxå... Men det blir nog bra...

Men ibland undrar jag varför det ska vara så svårt att samarbeta och se vad tjejerna vill... Allt handlar inte om oss vuxna och vad vi känner för... Om de små mår bra kommer vi automatiskt oxå må bra... Och att springa på i livet tycker inte jag är så ok när läget är som det är... Det blir bara bakslag och ledsamheter... Men jag har inte rätten till att säga något och om jag skulle framföra något som tjejerna sagt så motarbetar jag bara... Inte lätt kan jag säga... Dom kanske oxå måste få sin tid att "landa" i allt... Dom har haft ett super tufft år på många olika vis. Nu kanske det bara behöver rulla på utan en massa nytt i båda hemmen... Jag försöker hålla allt så "normalt" som möjligt för dom me rutiner osv. Och jag märker sån skillnad på dom när dom är här en hel veckan... Det är så lugnt och harmoniskt och jag märker verkligen hur mycke dom trivs... Jag älskar verkligen mina tjejer överallt annat och njuter varje dag jag får ha dom hos mig!!! Och är verkligen super glad att dom faktiskt vill vara hos mig!!!
I söndags var dom me M på lite kalas hos deras farbor... Ida sa "Mamma Fille var så glad hela tiden" hihi så söt hon är... Dom hade det roligt den lilla stunden...

Och att jag var en favvo trodde jag faktiskt inte längre... Åter igen om man inte vill ha med en människa att göra varför då vara så nyfiken och intresserad av den då??? Jag kan faktiskt inte förstå det... Och hålla på att fjanta sig på fb som små tonåringar... Men vissa växer tydligen inte upp eller vissa kanske inte fick leva som en normal tonåring utan tar igen det nu... Jaja jag tycker det är så patetiskt och jag bara skrattar åt det... Men visst kan jag förgylla deras vardag så är väl det bra...för tydligen har dom ju inget annat att diskutera.. Måste allvarligt vara tråkigt... Jag är glad att mitt liv är så mycke roligare än så hahaha

Men vilket underbart väder vi har fått :-) Idag när jag och tjejerna satt och fikade så hörde vi små fåglar kvittra och det luktar till och me annorlunda ute :-) VÅREN är på väg :-) Kvällarna är ljusare...sååå skönt... Idag ville Ida ut och cykla lite men det ligger lite mycke is på marken fortfarande men snart så kan vi ut på en cykeltur... Härligt, härligt!!! Nu i eftermiddag ska vi ut me lilla Nova en sväng tänkte jag... Tjejerna tycker det är så roligt att gå ut me henne... Alltså denna lilla Nova är så älskad av tjejerna :-) Ja av mig me så klart... Och hon tycker så mycke om dom oxå... Hon saknar dom så när dom inte är hemma och går runt och letar efter dom...så söt!!! Det är så super mysigt när vi sitter alla fyra och bara myser och gossar och pratar en massa... Lovely!!!

Massa kramar på er godingar!!!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh ni kommer ha det underbart! Hälsa syster från mig också, och se till att komma till stora staden nån kväll också.. Torsdag till exempel ha ha ha

Sanna sa...

Åhhhh ni har det sååå underbart!
Låter så mysigt när du skrev detta!
Det lät så glatt för en gångs skull!!
Älskar när du och dina underbara barn är glada! :) Då blir man glad!

Sen måste jag ju säga att jag är stolt över Julia igen!
Sån kullerbytta som hon gjorde i måndags har jag ALDRIG sett innan! Den var riktigt bra!
Hjulningen har jag inte heller sett innan!
så långt upp med benen som hon kom!!
Duktiga tjej!! xD