måndag 29 november 2010

Måndag...

Då var denna måndagen äntligen slut... Fy säger jag bara... Stackars Julia har varit dålig sen igår i någon slags maginfluensa... Jag mådde inte heller bra igår kväll och grannens pojk var oxå dålig som vi har umgåtts med i helgen... Men hela dagen har Julia ändå varit rätt ok...men nu ikväll började hon spy igen :-( Suck... så det blir ingen skola för henne imon och lilla Ida blir hemma från dagis pga smittorisken. Kan säga att hon är inte allt för glad över det..
Och jag får ytterliggare igen vara hemma från min skola...inte ok. Men tydligen är det bara jag som ska vara hemma med sjuka barn vare sig dom är hos mig eller M. Börjar bli lite irriterad över att vi ska hjälpa varandra men ändå är det bara jag som ställer upp... Ikväll fick jag nog...
Så varför ska jag göra allt som han nu vill ha hjälp me??? Nepp... Så länge mina tjejer mår bra och är glada kommer jag nu tänka på mig och dom... Trött på att kämpa imotvind.

Igår innan Jullan blev dålig var vi iaf nere på julskyltningen :-) Mysigt att det var snö men gud så blöta vi blev :-P hihi. Ida åkta pulka ner till stan och Jullan sprang i snön. Vi gick in med våra goa grannar :-) Det var massa folk men eftersom det söade så mycket och det var väldigt blött var det svårt att se människorna och vi blev inte kvar så länge. Jag gick inom Maxi med tjejerna och köpte lite fika som vi mumsade på när vi kom in i värmen :-) Och vi tände lite ljus och bara njöt!!!

Idag har det varit en lång dag tycker vi nog alla tre... Tjejerna ville ut i snön men eftersom Jullan varit dålig ville jag inte att hon skulle ut och Ida ville inte gå ut själv... Vi har spelat lite och det har varit gympa och dans uppvisningar här :-) Super roligt att kolla på dessa glada tjejer!!! Och duktiga är dom ju oxå :-)

Sen hittade jag en sida där man kunde fixa med sina foto och det var rätt roligt... Och Julia satt hur länge som helst och fixade och små skrattade... Här kommer några av fotona :-)

















XOXO

Inga kommentarer: