torsdag 21 juli 2011

Jobbigt...

Det är verkligen dagens höjd punkt när tjejerna ringer hem och ska säga godnatt när dom är hos M. Men ibland kan det vara så otroligt jobbigt oxå... Som nu ikväll... Tjejerna hade varit iväg med M hos deras faster och kom hem efter en trevlig kväll nu vid elva... Och oftast har tjejerna så mycket att berätta och just nu ikväll ville M att dom skulle prata "fort" eftersom det var så sent och det kan jag förstå honom, men så förstår jag tjejerna med...att dom behöver prata med sin mamma... Det gick bra ikväll att prata med Julia men sen när Ida fisen skulle prata så ropade M igen att dom skulle skynda sig och Ida blev helt förkrossad... M visste ju inte att Ida hade fått telefonen precis och hon bara grät... Jag försökte lugna ner henne men det var svårt... Jag fick försöka avsluta så gott det gick och sa att vi kunde höras mera imon så hon kunde berätta om sin dag... Men hon bara grät lillfisen... Så med gråter fick vi säga godnatt i alla fall och det kändes så otroligt jobbigt att lägga på :-( Det vet ju alla föräldrar att man inte vill sitt barn ska gråta och man vill så gärna vara där och bara krama om henne och säga att allt blir bra... Nu tror jag verkligen att M finns där för henne men det är jobbigt som mamma att inte vara på plats...
Nu har det varit rätt många gånger hon är ledsen när vi ska säga godnatt och Julia berättar att hon ofta är ledsen eller arg :-( Så många gånger har jag tänkt att jag kanske inte ska prata med Ida när hon är hos M...men hon vill ju det själv...
Här hemma är hon näst intill aldrig ledsen när hon lägger sig eller ringer pappa sin... Tankarna snurrar hur man ska göra och vad som är rätt och fel... Tror nog jag aldrig kommer fram till det... Men en sak jag vet... Är att det gör så ont i mitt hjärta när jag hör mina tjejer ledsna och dom inte är hos mig :-(

Och på detta så åskar det ute... GILLAS INTE... Fy jag är otroligt rädd för åskan... Söta Sanna erbjöd att jag fick komma till dom men jag vågar mig verkligen inte ut :-( Och skulle jag ha vågat hade dom fått haft mig kvar där :-P hihi Nu sitter jag under mitt täcke men musik i öronen och kopplat ur allt här hemma :-( Tur datorn har lite batteri iaf :-P

Innan idag satt jag och kollade efter en klänning eller liknande som jag behöver i slutet av augusti... Ska på en stor fest då i Stockholm och jag vet inte alls vad det är för kläder som gäller :-S Och vet ju inte alls vad jag passar i. Jag kommer troligtvis inte gå ner super mycket utan om jag hittar en klänning nu kan jag säkert ha den då oxå :-) Men det är verkligen super svårt att hitta... Men får leta vidare :-)

Igår var jag och tjejerna på Brunnskvittret igen!!! Maria och Anton var oxå med och även Sara o hennes vän :-) Det var verkligen super bra igår...värt varje krona :-) Tjejerna är så underbara och sjunger med till allt :-) Och igår var ju Sanna Nielsen där...hon har verkligen en underbar röst och är så vacker!!! Hon framförde två av hennes egna låtar och sen en allsångslåt... "För kärlekens skull" Kände väldigt konstigt att höra henne sjunga den igen... Sist jag hörde henne sjunga den var på mitt bröllop i kyrkan... Så det blev väldigt känslomässigt för mig men samtidigt så fick låten en ny innebörd :-) Och när Sanna vandrade ut i publiken stannade hon upp vid Julias sida och Julia sjöng för fullt, hon kan ju den utan till ;-) hihi Och snacka om att Julia blev super glad när hon satte miken framför henne så hon och Sanna kunde sjunga tillsammans :-) Lyckligare har jag nog aldrig sett henne :-) Efteråt så ville tjejerna ha en varsin atograf av Sanna så klart och jag tog ett fint foto av tjejerna och Sanna!!! När vi åkte hem sa Julia: Mamma detta var en av dom bästa kvällarna någonsin... Mina två största Idolen fick jag träffa på en och samma plats... Sanna Nielsen och CC&Lee!!! Gud så glad jag blir när jag ser mina tjejer så glada!!!


Sanna Nielsen med sina underbara "körtjejer" och bandet...


Julias Största Idol troligen :-)



Tror jag ska försöka mig på att sova lite nu... Men musiken i öronen får vara kvar... Natti natt

XOXO***

Inga kommentarer: