tisdag 23 augusti 2011

Skolstart!!!

Nu var det ett tag sen jag skrev sist... Har försökt hålla mig "ifrån" lite då jag blev otroligt sårad som jag skrev om sist... Har verkligen försökt släppa det med det är inte lätt... Men vill passa på att tacka alla underbara föräldrar som tagit kontakt med mig på olika sett... Era ord värmer något enormt...och jag förstår verkligen att ni vill era barn ska fortsätta i gruppen för sammanhållningens skull... Hoppas bara inte det blir en "ny" ronnebyflicks förening som vissa är rädda för... Hoppas nytänkandet tar över och det blir något bra med denna gymnastiken... Min söta Julia valde efter mycke om och men att fortsätta men efter igår är hon så ängslig och osäker för hon kände verkligen att hon blev annorlunda behandlad än vad hon är van vid... Försökta förklara lite att det kan ha varit för att det var så många barn där osv... Men hon tyckte det var jobbigt att vissa inte ens hälsade osv... Men vi får ge det en chans...för hon gillar verkligen gymnastiken.

Nu i helgen var jag iväg :-) Var uppe i Täby hos mina syskon och pappa :-) Det var verkligen sååååå underbart... Önskar så att jag bodde där uppe med dom och kunde vara mera en del av deras liv och vardag... Så denna gången kändes det så drygt och otroligt jobbigt att åka hem...men jag saknade ju så klart mina sessor något otroligt... Även då jag valt att "ge upp" min vilja att flytta "upp" så fortsätter tankarna...och framför allt nu när det inte alls är bra mellan mig och M. Går ju inte prata med honom alls längre... Och det är riktigt jobbigt och det tar så mycke onödig energi. Nu har tjejerna varit hos honom två helger på rad då jag för första gången på snart 3 år bad om att han skulle ta en av mina helger...då jag skulle upp på en släktfest... Och nu vill tjejerna gärna vara hemma denna helgen som kommer som igentligen är M´s. Men jag gav förslaget att vi kanske kunde dela upp helgen så vi kunde fortsätta med schemat from måndag... Men det gick inte alls... Men han ville jag skulle ta helgen om jag tog hans där efter...för tydligen har han ju bokat in Talang på han egna helger IGEN. Men jag vill faktiskt inte byta helger för "alltid" för jag har ju själv planer här framöver... Och då gick det inte alls att ordna denna helgen för tjejerna...suck... Just nu har jag inte varken energi eller ork att stå emot när tjejerna inte vill åka till M och jag vet att det måste vara vi föräldrar som bestämmer hur saker och ting ska vara...men när jag inte kan stå emot två gråtande barn så kan jag verkligen inte det... Så nu vet varken jag eller barnen hur det blir dom närmsta dagarna... Men jag är iaf så ledsen över hur jag blir behandlad just nu...för ett kort ögonblick så trodde jag att vår relation kunde bli ok och barnen kunde känna lugn...men det försvan snabbt....tyvärr... Nu kommer jag fokusera på barnen här hemma...och inte lägga någon onödig energi på att dom ska trivas hos M ärligt... För det är hans jobb att göra det... Sen kommer jag absolut inte försämra något...men kommer inte uppmuntra heller... Nu ska jag och tjejerna ha det bra!!!

Åh nu när jag var i Täby så passade jag på att åka in till Stockholm och ut på Kungsholmen och tatuera mig oxå :-) Är verkligen super nöjd!!! Den ena är ett hjärta och tre stjärnor som Julia ritade för många år sen som jag bara fixat till lite och som jag haft i mina tankar så otroligt länge och nu har jag äntligen gjort den :-) Och den andra tatueringen blev på min vänstra långfinger...jag skrev Maddis...som jag alltid kallade min sis när hon var liten :-) Och satan vad den gjorde ont...det var inte att leka med... Men nöjd som tusan är jag :-)
Här ser ni dom :-)


Förra veckan var jag en runda hos Marie och hennes små söta och jag tror vi tröttade ut Hedda med vårar tjejsnack :-P Kan man blir sötare än denna lilla dockan??? Neeee


Trassel har verkligen blivit Jullans lilla katt... Hon kan göra näst intill vad som helst med honom och han bara hänger på... Här ligger han och sover när Jullan ritar... Han försökte hålla sig vaken men det gick inte hihi Nu ska vi bara få honom och ge fasen i alla sladdar och snörren... Gud så mycke han har bitit sönder och förstört här hemma...inte roligt... Men öva öva...


Här är några bilder från festen i Stockholm ute på m/s teaterskeppet!!!
Emil och Maddis, Jag och Maddis, Jag och min storebror Christian och sista kortet jag och min pappa!


Några mer festbilder. Första bilden är jag och My på ( Emils underbara sambo) Sen är det Christian och My. Och tredje bilden är Emil och Elin (Christians sambo) Och sista bilden dansar min pappa och hans fru Kristina...såååå söta!!!


Nej nu är det nog dax för sängen... Imon är det ju som sagt skolstart :-) Nu är våra ca 10 veckors ledighet över...skit så snabbt det har gått. Men nu ska det bli skönt att komma in i vardagen igen :-) Och vet inte riktigt om jag är redo...men Ida är super redo att hon börjar skolan imon... Helt sjukt att min "lilla" redan ska börja skolan... Men samtidigt är det väldigt roligt och spännande även för mig :-) Och Jullan börjar redan i fyran :-) Så ikväll la jag två förväntans fulla tjejer och dom har redan packat sina väskor och kläderna är redan valda :-) Ska bli jätte roligt att få följa med dom :-) Den "andre" skrev i smset nu ikväll...jag kommer om jag kommer... Och det är ju lätt att förklara för tjejerna... Men men det är inte jag som väljer vad han ska göra...

Så till alla som börjar skolan imon och till alla föräldrar vars barn börjar skolan...Stort lycka till och njut av dagen :-)

XOXO***

Inga kommentarer: