tisdag 2 augusti 2011

Vilken dag...

Gud vilken dag jag haft... Jullan som hos kompisen Isa inatt och har verkligen haft det toppen bra!!! Hon är alltid lika nöjd varje gång hon sovit över där :-) Känns skönt! Ida och jag fick gå upp tidigt. Ida skulle till M en sväng idag för jag skulle in till Kna för mina mediciner som jag får i dropp en gång i månaden... Satt där inne i 3,5 h igen...såååå drygt... Min kropp reagerar lite när det går in för fort så det måste droppa långsamt. Sen hade jag ett annat möta som jag precis han till... Dagar som denna är det super svårt att få till mat tiderna vill jag lova... Men jag gör mitt bästa :-) Sen hämtade jag hem tjejerna som inte ville stanna kvar hos M över natten...inget vi bestämt innan utan M kom på att det kunde varit kul...men tjejerna ville hem...och mig gör det inget...
Idag har lille Trassel varit hos vetrinären oxå... Det slutade med att han blev "besiktad" som det heter och allt såg fint ut förutom att han hade ett navelbråk...som oftast är ofarligt...men klart man känner sig ängslig över att det ska hända honom något. Men duktig var ha iaf!!!

Ännu en gång har jag gått på en "nit" eller vad man ska säga... Har ju tidigare berättat att M och jag har haft en tuff och svårt tid och vi kämpat på samma sida... Och jag har verkligen funnits till 110% för honom för det har behövts... Och nu får jag skit för det... Nu måste jag skicka ett sms innan jag ska ringa och be om lov så inte det "andra" ska ta illa upp... Och ärligt så kommer jag verkligen inte smsa innan för jag vill ringa något... löjligt... Och sen är det väldigt sällan jag ringer utan det är M som gör det... Och när jag väl ringer handlar det alltid om barnen eller att det är barnen som vill säga något... Och vi kan ju inte alltid veta om vi ringer olägligt eller ej. Detta sårade mig jätte mycket för att jag släppt allt bara för att finnas och nu är vi i en annan process där jag troligten tycker det är jobbigare...och jag ringer verkligen inte för att få stöd hos M men ibland måste man ventilera situationen...och nu måste jag SMSA innan...bara för att den "andre" tar illa upp att M och jag pratar... Herregud vi pratar enbart om BARNEN och inget annat... Och om jag ringer en gång i veckan tycker jag faktiskt att jag har rätt till det utan att smsa och be om lov... Nej då gäller det lika åt andra hållet oxå... Men så knassigt tänker jag inte betee mig...Känner mig så sviken... Så mycke jag kämpar för att "släppa" in K i barnens liv eftersom jag tycker hon verkligen är bra för dom... Nej fy så ledsen jag blir... Då kan dom leva sitt liv utan min "hjälp" och kämpa själva med tjejerna... Åter igen jag har inga problem med att barnen vill vara hos mig eller så... Varför kämpa för några som bara sviker mig... Kan ibland förstå mina barn om dom på liknande sett blir svikna gång på gång... Till slut tröttnar man...även man alltid kommer älska sina föräldrar...

Trassel ja... Nu har han kommit hem till oss :-) Nova var verkligen inte alls glad att han kom...hihi...oj så arg hon var... Han fick varken finnas eller kolla på henne...då bara fräste hon och verkligen vissade att hon inte gillade det alls... Men sen igår kväll hände det något... Dom började leka som tusan och lekte långt in på natten och nu är dom jätte goa vänner :-) Känns så skönt. Idag var dom till och me själva hemma när jag var i Kna och huset stod kvar ;-) hihi Nu ligger dom och myser tillsammans... Och han är så go med barnen oxå :-) Oj så vi gillar honom ;-) hihi







 
Nu ska jag kolla lite film innan sängen!!!

XOXO***

1 kommentar:

sanna sa...

Saknar min lilla bebis här hemma.. men känns bra att det går bra nu. :)