söndag 13 november 2011

Så mycke känslor :-S

Oj vad snabbt denna veckan har sprungit iväg... Och på ett sätt är det sååå skönt att det gått fort men på ett annat sätt inte alls lite kul... Så det är otroligt blandade känslor... From denna veckan som gick har M och jag ändrat tjejernas schema för en period. Nu är tjejerna hos M 5 dagar tis-sön och sen hos mig i 9 dagar mån till tisdagen där på... Och det var första gången jag var ifrån tjejerna så här länge och det har varit så otroligt jobbigt och jag har saknat dom så fruktansvärt...men det bästa av allt är att dom har verkligen haft det bra och dom var så nöjda när dom kom hem :-) Men lilla Ida sa: Mamma låt mig aldrig vara borta så länge...söting!!! Det har som sagt varit en otrolig omställning för oss alla men än så länge har det gått bra. Men iom att jag inte haft tjejerna denna veckan har jag verkligen sysselsatt mig... I början på veckan hade jag lite trevligt sällis här hemma och jag kände mig så lugn och det behövdes verkligen... Det har varit mycke i skolan i veckan oxå och det är ju ingen risk att man är sysslolös ;-) Har haft två nationella prov i Eng B oxå och OMG säger jag bara... Men gjorda är dom iaf.

I tisdag fick jag äntligen mina mediciner... Men varje gång man åker in där känns som eller lottereri nu för tiden :-S Dom senaste gångerna jag fått droppet har det gått rätt ok faktiskt men denna gången gick det så där :-( Efter drygt 40 min så fick jag någon jätte reaktion och mådde inte alls bra :-( Blev otroligt yr och tappade kanslern i mun och vissa andra delar på kroppen :-( Jätte läskigt... Så då fick vi stänga av allt och sen var det fullt med provtagningar och blodtrycks tagningar... Men efter en timme la allt sig och droppet kunde kopplas in igen men då fick dom ställa in det betydligt saktare... Så i tisdags tog det hela 5 timmar till jag var "klar"... Och tyvärr hade jag en sån otroligt huvudvärk hela den dagen och kvällen... Men men...


I torsdags kom fina Emma med mamma och syster för att få sina naglar bröllops fina :-) Hennes mamma hade med sig världens största ost bricka men gottit vin till dom :-) Emma blev så glad och överraskad!!! Det blev en helt underbar kväll och den blivande bruden var mycke nöjd när hon gick, och det betyder allt för mig!!!


Efter allt bestyr i fredags så tog jag mig en liten tripp uppåt igen :-) Och hade en mysig kväll med gott sällis igen :-) Det tråkiga är ju bara att tiden går så otroligt snabbt när man har det så trevligt... Tur det kommer flera dagar!!! Trivs verkligen just nu...och försöker bara njuta av dagarna och inte göra så stor sak av saker och ting. Lovely är det just nu ;-)
I lördags tog jag och girlsen en runda ner till stan efter några goa timmar här hemma med gottit vin och massa snack :-) Och jag har tidigare sagt att jag inte ska sätta min fot på Puls men var ju ändå tvungen att testa en gång... Och kan lugnt säga att det är ju inte dit jag kommer gå flera gånger... Men men nu är det gjort... Hade det kul med girlsen iaf!!!


Idag har det varit soff mys för mig med lite pluggande innan mina söta sessor kom hem... Och när dom klev innanför dörren så tänkte jag " jag klarade det, jag överlevde dessa 5 dagarna" sen släppte jag dom inte kan jag lova... Gud så jag kramade och pussade på dom :-) Lite senare var vi inne hos grannarna och hade på en liten ritstund och då bjöds det på julmusik och skratt hihihi...lite ångest framkallande kan jag lova...hua... Nu är det bara 6 veckor kvar till julafton... Och jag längtar faktiskt nu... Ska bli så roligt att få fira med tjejerna uppe hos pappa och mina syskon... Det är så jobbigt vissa dagar att bo här nere...speciellt denna... Fars Dag! Visst min pappa är min pappa varje dag och det behövs egentligen ingen speciell dag för att visa min pappa hur mycke jag tycker om honom... Men ändå gör det ont i mig när jag ringer och grattar honom och inte kan åka över och krama om honom... Det är så längesen jag träffade honom nu :-( Men iaf Grattis min fina pappa på din dag!!! Love U!!!


Nu blir det sängen... Längtar redan till morgon dagen som jag får ha med mina fina sessor <3

XOXO***

Inga kommentarer: