fredag 20 maj 2011

Nära....

Nu är det nära...och det känns... Fy... Spelar inten roll hur "många" man har runt omkring sig...just nu känns det ensamnt... Har en orolig dag minst sagt... Från att jag vaknade idag har det infunnit sig en klar oro i kroppen och funderingarna snurrar... Inte att jag tvivlar...inte alls... Utan det finns så mycke annat... Jag ser verkligen fram emot detta och sen jag var på inskrivningen fick jag ännu mera klar het i hur det blir efteråt. Men jag tror fortfarande inte på att jag kommer genomgå op förens jag ligger där...hoppas dock inget händer innan...för nu är det min tur :-)
Men idag har det funnits en del tårar... En jobbig dag kort sagt... Men tur det finns vissa underbara som får mig på gott humör!!! Tack söta du!!!

I onsdags var jag i Kristianstad och skrev ett högskoleprov för läkaresekreterar utb. :-) Gick väl ok men vet inte hehe... Det var en lång dag men en massa intressant info och kul att träffa lite annat folk :-) Och det var inte alls så många "yngre" som jag hade trott... Snittet var nog 35 år faktiskt... Så man slipper känna sig last gammal hihihihi... Nu är det bara till att vänta tills midsommar då första antagningen sker och sen är andra efter den 15 juli.... Men halva jag vill få en "plats" och halva är osäker... Mina sessor kanske är lite för små för detta... Det krävs ju en hel del plugg hemma...och mina sessor behöver ju mig fortfarande väldigt mycke plus dessa dumma sjukdomar kommer bli ett stort problem... Men jag har sagt att jag väntar och ser om jag ens blir antagen och sen får jag lösa saker och ting... Men ärligt hade det varit as häftigt att komma in och sen få chans att träffa en massa nya människor som har samma mål och tänk... Jaja vi får se...

Denna helgen är mina sessor hos M så det är väldigt tyst... Lite för tyst ibland... Men jag passar på att plugga som tusan och SOV... Tråkig jag är va??? hahaha Men när jag har mina sessor kör jag järnet och när jag inte har dom så sover jag och laddar mina batterier... Otroligt skönt... Plus om jag får förlite sömn så påverkas min sjukdom...och jag blir sjuk :-(  Sen älskar jag ju min nya säng ;-) hahaha Just nu ligger jag och Nova och bara myser och kollar lite film :-)Kan ju inte plugga hela tiden :-P

Nu är jag nog färdig med Idas födelsedags presenter :-) Det är inte klokt...hon fyller redan 6 år... min lilla fis!!! Hon börjar skolan efter sommaren...otroligt. Men det ska bli så roligt tycker både hon och jag :-) Nu är hon varje onsdag och "hälsar" på i förskoleklassen och träffar sin lärare. Och varje gång kommer hon hem med ett leende på läpparna och ska beräta ALLT hihihihihi
Nästa helg ska hon iaf få ha lite kalas och vi satt här i veckan och fixade inbjudningarna :-) Kommer säkert bli roligt :-)

Ne nu får jag nog sova lite...så jag orkar plugga inom med :-P

XOXO***

Inga kommentarer: