tisdag 24 maj 2011

Regn...nej tack!!!

Neee...gillar inte alls att det regnar... Visst behövs det lite men det är ju såååå tråkigt... Idag har Ida fisen varit inne i K-na med dom "stora" delfinerna som ska sluta och börja förskolan. Dom hade varit på en del lekplatser och sen ätit på Donalds ;-) Hon hade haft det super roligt...men det roligaste var nog tåg resan in och hem :-D den pratade hon mycket om :-) Kul när dagis gör sånt här och barnen känner sig nog väldigt speciella :-)

Igår var jag och tjejerna nere på stan och kollade in avslutnings kläder :-) Gud så roligt vi hade. Ida skulle prova allt...hihi Tillslut hittade dom en varsin klänning och när dom sen kollade på varandra så hade dom valt likadana fast olika färger :-) Kan lova att det blev skratt i provrummen :-) Jätte söta blev dom iaf och dom själva kände sig så fina och det är huvudsaken :-)
Sen var det dax för kvartsamtal på skolan för Jullan :-) Och hon är så duktig i skolan och vill alltid hjälpa dom andra och uppförsig super :-) Man blir så stolt som mamma!!! Även Jullan var rätt stolt när vi gick därifrån. Skönt när det rullar på för henne.

Igår tog jag äntligen tag i det onda i mitt knä... Har haft ont fram och tillbaks i mitt höger knä dom senaste 6 mån och det har hänt så mycket annat så man har ju liksom inte tid att kolla upp allt... Men efter denna helgen med denna otroliga värk kunde jag inte annat än att kolla upp det igår... Vaknar om nätterna att det gör så j***a ont så tårarna rinner... Och läkaren tror det är en minisk-skada :-( Så ska in på en MR nu och sen om det är så illa som han trodde så blir det OP i knät oxå :-S Men först ska jag ta itur men OP:en på måndag... Tur jag har såna underbara runt omkring mig nu när nervositeten ligger som ett skal på mig :-P Ni är guld värda!!! Men jag ser verkligen såååå mycket fram emot det oxå... Ska bli en spännande resa!!!

Nu är jag på slut tampen i skolan oxå...känns som man inte gör annat än är i skolan nu :-P hihi Men snart är allt klart :-) Och det har nog gått rätt så bra denna terminen trots min ofrivilliga frånvaro... Men fan så jag har kämpat...och det har lönat sig... Och vissa som går på komvux tror dom kan glida runt på ett banan skal hahaha gud så fel... Det är verkligen ett heltids "jobb"... Är man inte fullt i skolan på dagarna så sitter man kvällar och in på nätterna med sitt arbete eller dyl. Men jag gillar verkligen att plugga...så jag hoppas såååå att jag kommer in i höst...

Ne...nu ska jag sova... Imon ska jag med Ida på dagis och lyssna på deras genrep till avslutningen eftersom jag ligger inne på tisdag när det är :-( Kommer kännas jätte konstigt... Det blir första gången jag inte är med på något sådant... Är ju typ alltid med ;-) hihi Ida är inte jätte glad för jag missar det men vad göra man... Så imon är det hennes och min dag!!!

XOXO***

Inga kommentarer: