söndag 12 juni 2011

Vilken resa...

Hej hopp!!!
Tillbaks igen ;-P hihi Vilken resa detta blev...fy och bläää... Själva operationen gick super bra och jag var uppe på benen redan 2 timmar efter jag "vaknat" och det kändes helt ok...visst hade jag en hel del smärtlindring men det kändes skönt att få stå upp :-) Men efter några timmar så började jag få ont vid revbenskanten på vänster sida och jag fick mera smärtlindring. Sen flyttades jag från uppvaket till övervaket och jag var fortfarande lite "dåsig". Men smärtan i revbenskanten fortsatte...och fortsatte... Och det gick ganska snabbt till att det var en outhärdlig smärta...det gjorde så fruktansvärt ont att det går inte att förklara...kändes som jag gick ur min kropp till och från... Det blev rätt så mycke kaos och det sprang sjöterskor och narkosläkare fram och tillbaks hela tiden... Vet jag var otroligt rädd och ville inte bli ensam lämnad i rummet... Smärtorna blev så kraftiga att jag tydligen svimmade av ett flertal gånger har jag fått berättat för dig för denna kvällen är riktigt suddig för mig. Dom tog en snabbt beslut att skicka mig i ill-fart till K-na sjukhus i ambulans... Jag minns att jag skrek något otroligt när dom skulle flytta mig från sängen till "båren"...fy fan vad alla rörelser gjorde ont. I ambulansen fick jag ännu mera smärtlindning men ändå gjorde allt så otroligt ont. Vet jag tyckte det var så läskigt när dom körde med blåljusen på och allt bara snurrade... Väl inne på IVA i K-na blev jag aldrig lämnad ensam i rummet och jag var uppkopplad på "allt" kändes det som. Mina tårar rann hela tiden och jag förstod nog aldrig vad som hände... Dom tog "kontroller" på min en gång i timmen och massa med provtagningar... Men jag lyckades sova i 3 timmar efter smärtan lagt sig lite...somnade nog av utmattning.
Sen var det då tisdag... Denna dagen gick ok för jag hade otroligt ycke smärtlindring och mina värden stabiliserade sig även dom var aldelles för höga. Men framåt kvällen fick jag komma till Avd.48. Hade väldigt ont hela tiden och kunde inte sova alls och det togs kontroller var tredje timme och byte av dropp och mediciner... Jag hade en artär nål och fyra "kanyler" i mig...kände mig som en nåldyna ;-) På natten till onsdagen blev det något fel med kattetern så klart... Så den var dom tvungna att dra...kul när man inte kunde resa sig och gå och kissa :-( Men men bara en sak till under allt detta...
Onsdagen gick rätt ok... Kom upp en gång under dagen...men det kändes oxå... Sen på sen eftermiddagen började smärtan i revbenen igen...fy fan... Så jag ble så gott som "ner drogad" för att dom skulle kunna göra en CT-röntgen... Och den visade att jag blöde i ena infarten och att det stod 2 liter blod i magen/höften... Inte konstigt att jag var helt uppsvullen och svart på huden... Hude sprack till och med så mycke spände det... Men efter denna röntgen visste dom iaf hur dom skulle kunna hjälpa mig... Hade bara lite otur att få feber och dåliga värden (troligen av blodet) Som gjorde att så mycke svårare... Men dom kämpade med mig och till slut efter två olika antibiotika sorter började febern ge sig i onsdag. ( 9 dagar efter op ) Dom gjorde en ny CT-röntgen och jag har fortfarande 2 liter blod stående men det kommer tydligen kroppen ta hand om allt eftersom. Det har varit otroligt kämpigt och många tårar... Men jag fixade det!!! Och tusen tack till alla mina nära och kära som stöttat, besökt och funnits för mig under denna jobbiga period.
Nu är det söndag kväll och jag har varit hemma i 2½ dag och det känns ok... Men ibland saknar jag min "röda knapp" och mitt underbara "tjänstefolk" hihihi. Men njuter så över att vara hemma och ha mina tjejer hos mig :-) Sen så har jag verkligen världens bästa granne :-) All kärlek till dig!!! Gud vad du gör för mig och mina tjejer och du ska veta att du gjort dessa dagarna så mycket lättare och jag känner mig så glad! Tusen tack vännen min!
Nu fortsätter jag kämpa på och mitt första mål är att kunna ta mig runt utan "redskap" men visst ibland kan kryckorna vara bra :-P

Så här ser min sida ut där blodet är.


Stygnen...




Och så här fint är det redan nu :-)


XOXO***

Inga kommentarer: