torsdag 15 september 2011

Hösten är här...

Nu är hösten här... Skolorna är igång för fullt...vädret är så mycke kallare nu...och alla serier är igång, allt från tv-serier till hockey-serier... Idag drog elitserien igång för Djurgården...som möte det sorge drabbade HV 71. Matchen inledes med några korta och fina tal och även en tyst minut för Stefan Liv och de andra som omkom för drygt en vecka sen.... Det var verkligen så otroligt mäktigt... Alla oavsett "lag" hade en alla"färg" att hålla upp under inledningen, och dessa färger skapade Stefan Livs namn och sen fanns det otroligt fina banderoller och alla HV 71 spelarna hade nr1 på deras bröst som minne... Otroligt gripande... Men ändå så otroligt fint för alla anhöriga.

Sen som sagt drog ju serierna igång idag igen :-) Jag har ju typ inga kanaler alls här hemma så jag är nog en liten serie nörd hehehe Men nice kvällar har jag iaf :-) Idag startade 90210 :-) Mycke bra start avsnitt men lämnade en del frågetecken...och nu ska man vänta en hel vecka till nästa ;-) hihi Imon startat äntligen The Vampire Diaries :-) Lovely!!! Sen är det snart dax för Gossip Girl, Grey´s Anatomy, Desperate Housewivies och One Tree Hill... True Blood har varit igång ett tag...så ja jag har att se på nu i höst när jag inte behöver plugga ;-) hihi Tur man har dartor när man har dålig med kanaler :-)

Idag var det en lång dag i skolan... Först Eng B sen Naturkunskap sen en avstickare till Info & Layouten :-) Men det har varit en otroligt bra och givande dag :-) och inte så mycke läxor heller, det gillas hihi Nu är jag ledig fram tills på måndag nästa vecka igen :-P Måndag är studie dag, tisdag har jag ingen lektion och sen onsdag och torsdag blir jag hemma med Ida fisen för hon ska op in rör i sina öron och fredag har jag ingen lektion :-P Men kommer nog ha att göra ändå...
Jag vet att det inte är någon stor op men känner mig lite ängslig ändå... Men ska ha med mig ..... in så det känns skönt att slippa vara ensam faktiskt. Synd bara att M inte tänker vara där. Men inget jag kan bestämma.
Imon kommer Ida hem redan halv nio flr hon är fortfarande sjuk och M kunde inte ha henne... Jag har lovat mig själv att inte "hjälpa" honom men känner att jag gör Ida en tjänst om hon får komma hem ist för att vara hos någon barnvakt... Och idag har hon haft såååå tråkigt sa hon hihi sötizen... Hon har ringt ett x antal gånger bara för att säga hej och berätta hur mycke hon älskar sin mamma <3 sötaste ungen :-) Så imon får bli en go mys dag :-) Sen hämtar vi hem Jullan vid halv ett tiden när hon slutat.

Nu blir det sängen :-) Natti natt!!!

XOXO***

Inga kommentarer: