lördag 14 januari 2012

Mycke tankar...

Idag är det många tankar som flyger i mitt huvud... Även då jag är så säker så klart det finns viss osäkerhet...men det gör det väl i allt man tar för sig mer eller mindre... Men efter idag så blir det ju mer eller mindre skrivet i sten som man brukar säga... Tjejerna ser fram emot det hela otroligt mycke och det glädjer mig :-) Och klart jag oxå ser fram emot det... Men kommer ju sakna M och A så otroligt mycke... Men visst vi kommer ju inte sluta "träffas" för detta ;-) hehe Sen är det mycke tankar som flyger runt hur man vill ha det så klart... Det finns så mycke man vill göra... Det jag nog måste inse är att det kommer ta sin tid, allt kan inte bli klart på en gång...även jag hade önskat :-P Men en sak är säkert...detta ska bli så otroligt ROLIGT!!!

Vi människor är då ett konstigt släkte...på många vis... Men här om dagen började Julia fråga en massa om olikheter mellan hanar och honor på vissa djur...och då syftade hon på utseende... I många fall så är ju hanen så mycke vackrare än honor och det är ju för han måste imponera på sin hona så hon "ser" honom... Han-fåglar har i regel så mycke vackrare fjädrar än honorna tex. Och efter mitt och Julias samtal om detta började jag tänka... Vi människor är verkligen inte såna... För oss är det ju tvärtom ;-)Eller??? Vi kvinnor fixar och donar med oss (vissa allt för mycke) och vårdar i regel vårat yttre mera än männen... Men varför??? Gör vi det för att männen ska se oss mera??? haha Nej för det vet vi ju aldrig hjälper... Inte många män som "ser" om vi kvinnor har "gjort" något speciellt...det vet vi ju av erfarenhet ;-) hehe. Gör vi det för oss själva??? Knappast... Men varför gör vi det då??? Hmm...ja...detta tåls att tänka på... Men det blev en rätt intressant tanke efter samtalet med Julia :-P Märkliga däggdjur är vi dock :-P

Idag ska julen ut här hemma... Tjejerna tycker dock inte det... Men det tycker mamma :-P Men det är verkligen inte alls lika roligt att plock ner allt som att plocka upp allt...men ett måste... Ida ville spara en tomte upp ifall det kommer någon snö hihihi söting... Tror inte mina tjejer har haft någon speciell julkänsla dom heller mer än alla julklapparna ;-) Och ärligt så är vädret väldigt jobbigt... ena dagen är det jätte varmt och andra är det kallt... Lgh hinner verkligen inte med iaf... Idag svettas vi som tusan här hemma även alla element är avstängda och härom veckan frös vi ist... Men men allt bättre än snö ;-) Eller???


XOXO***

Inga kommentarer: