onsdag 27 januari 2010

Feber, feber och feber...


Idag vaknade båda mina fisar me feber :-( Inte alls roligt... Men vi har bara myst och haft riktigt roligt :-) Hunnit spela en massa spel och läst en massa böcker!!! Nova har varit busigare än vanligt och snön slutar aldrig falla.... Ja och Nova har jagat snöflingor här i fönstrerna hahahaha gud så vi har skrattat åt henne!!!

Julia fick inte gå på sina Ronneby flockor idag eftersom hon hade feber i fm. Snacka om att hon blev arg på mig... Mamma jag kan ju bara åka ditt och kolla då??? sa sötnosen :-) Men jag förklarade att jag kan inte släppa ut lilla Ida som fortfarande har feber och i detta snö kaos för att hon ska kolla även det oxå är viktigt... Men inte när Ida har feber... Men den arga tjejen försvann rätt snabbt ändå ;-) Men bra att se henne så engagerade i alla fall... Och Sanna en av hennes tränare är så underbar på alla vis... Hon är så duktig me tjejerna och dom har sånt förtroende för henne. Louise är oxå super duktig me tjejerna... Julia tycker så mycket om dom båda :-) Och nu har Julia kommit in lite lite mer bland vissa av tjejerna...har ju varit ett problem innan...har tyckt så synd om henne mitt lilla hjärta. Förra terminen sa hon när vi satt och pratade lite om allt möjligt... du mamma...ingen av tjejerna pratar me mig på gympan.... Snacka om att mitt hjärta blödde... Men hon var inte ledsen för det för hon var ju där för att träna som hon uttryckte det... Men gud så ledsen jag blev...fyyyy... Så jag och Sanna har pratad en del om detta och hon har haft lite mer övningar där dom ska "jobba" tillsammans eller nått... Många av tjejer kommer från samma skola och Julia är ensam från sin... Alltså när sånt här händer blir man som mamma så ledsen för sitt barn.... Men NU har hon kommit in lite bättre :-) lite i alla fall... Och det går framåt :-) Helt otroligt att hon inte sagt något och alltid varit så glad ändå... Min söta lilla prinsessa.... Och hon kämpar på som tusan oxå me alla övningar...hon har ju lite svårt me vissa saker och vi övar här hemma... Hon är väldigt rädd tror jag och vågar inte helt många gånger...men hon kämpar som tusan :-) Sen har hon sin reumatism som begränsar henne vissa gånger...men det har funkat jätte bra annars och det är ju bra att röra sig :-)
Är så stolt över henne!!!

Och lilla Ida var oxå ledsen på mamma idag ;-) Hon vill ju till dagis och träffa sin "man" mattias...hon ville krama och pussa honom hihi så söt är hon... veckorna innan jul var och "kär" i Lowe ett tag men sen en dag vid middags bordet sa hon... du mamma jag är inte kär i Lowe längre...och jag frågade naturligtvis varför? Då svarade hon: Han lyssnar ju aldrig på vad jag säger...hahahahaha snacka om söt. Och jag ville svara, det gör dom aldrig hihi men kunde inte annat än att lee stor och pussa min älskling...

Älskar mina tjejer så otroligt mycket, dom är verkligen allt för mig. Varje dag förgyller dom mitt liv och bevisar vad äkta kärlek är <3 Att få chans att dela mina dagar me dom ser jag som otrolig lycka... Jag är världens stoltaste mamma som har världens sötaste och finaste barn <3 Älskar dom över allt annat <3

Massa kramar till er alla där ute!!!

Ha det bäst till näst***

1 kommentar:

Sanna sa...

Stackars dina små girls med massa feber hela tiden! Lider med de! :(
Hah... Julia är ju bara för söt.. Men hon är duktig som orkar kämpa så som hon gör! Det märks att hon har viljan där! Det märker man stor skillnad på de som inte riktigt tycker att det är lika kul! Ja jag har försökt att göra det jag kan för att alla i gruppen ska trivas. Ex. sammarbetsövningar är ju jättebra! Synd att hon missade igår ändå för att vi gick igenom en ny grej. Men vi kommer säkert att göra det på fredag, men det var perfekt för att det var lixom bara 4st där igår! Thi... lätt att gå igeonom mycket då!
Vad gulligt de med Ida och sina killar :) , sånt ät ju underbart!
Ne nu ska jag inte kommentera längre, bra att det funkar nu iallafall! Ska ner och fika sörru! Pöss på er!