måndag 11 januari 2010

Måndag och skolstart...


Ja nu var det måndag igen och Julia började skolan efter ett väl behövligt jullov!!! Ida fisen fick vara hemma idag eftersom hon fortfarande har feber...suck... Tycker så synd om henne... Hon har inte feber hela dagarna utan den kommer och går men den tycks inte vilja försvinna :-( Imon ska vi faktiskt till läkaren så dom får kolla till henne lite... Hennes allmäna tillstånd är helt ok men febern kan ju inte hänga kvar så utan vidare... Jaja vi får se vad dom säger imon...
Idag hade Julia sin kompis Snadra här hemma och lekte...Dom hade så roligt :-) Busade lite me Nova, spelade lite spel och ritade... Hon är så super mysig den tjejen :-) Tyvärr tror vi hon nog är lite allergisk emot katter...hennes ögon rann en del. Men hon skrattade så ändå...hihi


Idag åkte julen ut...gud så mycke plats det blev här hemma... Rätt skönt faktiskt nu när allt ändå är över... Visst är det super mysigt innan jul och fixa till allt men nu är det skönt att det är över. Ida sa att hon saknade granen hihi så söt...

Nu sitter jag och Nova i soffan igen och myser när mina prinsessor har somnat... Allt är så lugnt här hemma och det är så underbart... Det märks så otroligt att dom trivs och känner trygghet... Det värmer så i mitt hjärta... Men kan ju inte låta bli och lägga engeri på varför dom inte vill vara hos M mer än en dag till max två. Även då jag naturligtvis mer än gärna skulle vilja han tjejerna på heltid så behöver dom sin pappa och jag behöver andas i mellan åt för att ladda mina batterier och kunna vara den mamman dom förtjänar. Vad är det som gör att dom vill "hem"??? Vad skulle jag kunna göra för dom??? Tankarna snurrar och jag vrider och vänder på sakaer min inte blir jag klokare...hehe... Jaja det får väl komma... Är ändå glad att dom vill vara hemma hos mig och njuter varje sekund :-)

Ta vara på varje minut du har med dina barn...

Ha det bäst till näst***

Inga kommentarer: