torsdag 28 januari 2010

Tjäna pengar hehe


Ja herregud hehehe... Alltså Julia har nu i nått år pratat lite om att några i hennes klass får vecko-peng och så... Men hon har aldrig själv frågat om de så jag har liksom låtit det vara... Men idag...hehe... Har Julia själv kommit på en plan... Dom sista dagarna har hon varit så inne på att hjälpa till och testat en massa för att se vad hon "klarar" hihi Så idag tyckte hon att vi skulle göra ett "vecko-pengs" schema hahahaha... Så det gjorde vi ;-) Vi gjorde upp ett schema på saker som Julia ska göra här hemma och sen bestämde vi tillsammans hur många kronor varje sak skulle vara värd :-) Hon är för söt... Hon satte upp allt från att diska, bädda sängen och dammsuga... Snacka om att hon var lycklig när vi var klara :-) Men vi satte även dit en minus ruta...för hon har ju sina trots stunder ;-) hihi Och så kom lilla Ida oxå och ville ha en lista... Mamma jag kan dammsuga och bädda jag oxå sa hon hihi så go... Så naturligtvis fick hon oxå en lista som hon sen ville ge till sin "kille" hahaha så mycket förstod hon :-) Men nöjd var hon :-)


Tyvärr har inte Idas feber försvunnit...tycker så synd om henne nu...hon vill gå gärna till dagis ju... Men idag har hon verkligen varit jätte dålig :-( Vi var hos läkaren och hon hade en crp på 43 som kan vissa att hon har hög inflammation i någon led... Hennes knän är svullna och hon har haft svårt att rätta på benen idag :-( Men hon är vid gott mod ändå...Kämpar så det knakar :-)
Idag har mormor varit och passat lilla Ida idag för jag var tvungen att handla lite och göra små ärenden... Tack så otroligt mycket <3 Vad skulle jag göra utan dig min älskade mamma!!! Hoppas du har dig en trevlig kväll ;-) hihi
Hoppas nu i alla fall att hennes feber lägger sig snart... SNÄLLA!!!


Lilla Nova har börjat äta på igen :-) Hon har varit lite dålig på det den sista veckan... Men nu...nu har hon börjat äta bra igen :-) Nu har hon gått upp lite och det märks på hela henne :-) Hon är verkligen världens mysigaste och goaste kisse man kan ha... Är så otroligt glad att jag har henne i våra liv och älskar henne så mycket <3 Om nätterna ska hon somna på min arm...hon lägger sina framtassar på min arm och lägger ner huvudet på armen och somnar :-) så mysigt... Men i natt ska ni få höra...då minsann skulle hon ligga på Idas arm hihi om Ida blev glad :-)

Massa kärlek till er!!!

Ha det bäst till näst***

1 kommentar:

Sanna! sa...

Aw.. vad söt Julia är då!! Då blir det städat där hemma minsann!!
Fast du blir ju fattigare! Thi... :)
Men de är ju söta när det är så!
De får ju lite pengar som de kan handla för iallafall!
Eller varför inte spara pengarna! ;)