tisdag 17 augusti 2010

Helt otroligt...

Det kommer aldrig ta slut känns det som... Jag har tidigare skrivit om ett grann par som bor i vårt område... Det har varit en rad me problem och mycke har vi föräldrar svalt sista tiden. Men idag var dom igång igen... Min stora tös kommer inspringande och säger att tanten är "igång" igen och säger att dom har inte där att göra när dom sitter och gungar... Och jag tycker det låter jätte konstigt och går ut för att få mera koll... Alla barnen börjar förklara och jag får inte ihop allt och då helt från ingen stans kommer mannen ut springade och började genast skrika åt mig... Och jag ber honom inte skrika utan förklara vad det är som har hänt... Andra grannar kommer även ut och står och ser på allt detta... Mannen fortsätter skrika...och fnyser åt mig... Tydligen har någon av barnen varit inne på deras tomt och en annan tös går in för att hämta henne och då började allt tydligen... Och jag förklarar att naturligtvis ska barnen inte vara där inne men man kan inte skrika på barnen utan komma till oss föräldrar... Nu hade inte mina töser gjort något och ändå lider dom otroligt av detta... Dom vågar ju inte vara ute på baksida om grann paret är ute... Och sen kan dom stå på sin trapp på fram sidan men armarna i kors och bara glo på barnen och skakar på huvudet... Det börjar bli rätt läskigt och obehagligt... Barn är barn och dom ska leka och ha kul... Men tydligen inte i deras tycke... Nu är det jätte skönt att våran hyresvärd står verkligen på våran sida vi me barn och det känns jätte skönt för alla. Men idag blev en av töserna så rädd att hon skulle springa upp till sin mamma och snubblar i järn trappan och slog upp ett jack på ca 2.5 cm under hakan... Visst det kunde hänt när som... Men nu händer det i samband med detta och vi föräldrar är inte så glad över allt detta... Nej fasen det måste få ett slut annars är vi nog många som kommer att vilja flytta... Grrr... Omogna människor...

Jag försöker vara ute me tjejerna så dom vågar vara där dom får... Och nu hade det blivit lite bättre men efter idag så är vi tillbaks på ruta ett... Grrr..Grrr..Grrr...

Inga kommentarer: