söndag 15 augusti 2010

Lördag!!!

Idag har jag varit barnvakt åt söte Elli <3 Och gud vilken underbar dag/kväll vi har haft... Det har verkligen gått super bra :-) Även hon kissade ner mig som tusan ;-) Men det var ju bara till att åka hem och byta kläder... Så gosig och kelen denna söta är alltså...man bara njuter :-) Marie & Henke hade haft en trevlig kväll på bröllopet dom var på, och det var dom verkligen värda... För gud vilka kämpar dom är :-) Det är inte ofta dom får lite egen tid tillsammans...men visst så är det ju att vara småbarns föräldrar... Men lite tid behöver man ändå... Och så man får längta efter sina älsklingar... Och dom har fått så fint i sitt hus :-) Det är så trivsamt och härligt.

Denna helgen är mina sessor iväg hos pappa... I torsdags fick jag tyvärr hämta Julia efter några timmar... Hon ville inte alls sova där...och jag vet inte alls varför... Det gör så ont i mig när jag inte vet vad som händer... Försökt verkligen prata me henne så jag och M kan hjälpa henne om något är fel... Men det ända hon säger är att hon behöver mamma... Och självklart är det underbar att höra men jag vet hon behöver sin pappa oxå... Och Ida behöver sin syster med sig... Men sen på fredagen när jag skulle lämna henne hos K så gick det super bra :-) Och dom skulle ha en dag för sig själva :-) Har förstått på Julia att hon vill ha K eller M för sig själv utan lill syrran... Så jag gav förslaget om att K och Julia skulle ha en dag tillsammans och det ville verkligen Julia... och imon stannar hon nog kvar hos M själv för att få en egen kväll... Tror kanske Ida fisen tar lite för stor plats kanske eller nått... Eller så behöver Julia lite mera uppmärksamhet...

Och ett litet svar till dig... Här är ett litet sätt som jag får chans att hävda mig eftersom DOM faktiskt inte behandlar mig så snällt... Från första början har jag tex aldrig sagt ett ont ord om barnens farmor och farfar, för dom är verkligen världens bästa me tjejerna... Tyvärr finns det någon som säger att jag talar illa om dom osv. Men skulle aldrig komma på frågan eftersom dom är underbara... Och när det gäller resten av ligan så får du nog ifråga sätta dom... Jag kan inte stå för andras handlingar men tyvärr är vi några som lider av det... Och bara för att jag rent av avreagerar mig här ibland...betyder det att jag inte är lycklig??? För tro mig... Nu vet jag vad det innebär... Och självklart har M fina sidor och naturligtvis var det dom sidorna jag DÅ ville leva me... Men folk förändras... Och det finns ju anledningar till att vi inte lever ihop... Och jag vet att jag absolut har varit hård här men jag håller mig till sanningen iaf... Men det jag kan vara otroligt trött på är att det aldrig uppmärksammas allt jag gör för barnen och att dom ska må bra... Jag försöker hålla mig så långt ifrån M men kan lova att det är inte så lätt när det rings och sms:ars... Be honom dra ut en spec. på hur ofta jag hör av mig... Typ ALDRIG... utan det ständigt är tvärtom... Så ta upp den frågan me honom ist... Men kul att du lägger energi på mig och bryr dig om att jag ska må bra hehehehehe
Nog om dig....

Nu här i vecka ska jag och Julia fixa inför hennes skol-start... Vi har köpt nu väska och massa prylar hon ska ha me sig :-) Hon var så söt på maxi härom dagen när vi kollar vad hon behövde i penn och sudd väg... Sen har hon suttit och funderat vad hon ska ha på sig naturligtvis.... Åhhhh såååå go hon är alltså!!! Tror hon ser fram emot det lite ;-) hihi Hon sover ju hos M natten till skol-starten men jag har lovat henne vara vid skolan på morgonen...

Igår var jag en runda inne på sailet... Och gud vad folk och varmt det var... Även det var på kvällen :-P Och jag träffade underbara Maggs och Maja :-) Fasen så länge sen jag såg dom och vad mitt hjärta blev varmt när dom blev så glada att se mig :-) Underbarare och tokigare tjejer får man nog leta efter... I deras sällis har man aldrig tråkigt... Så nu blir det in och ta en fika en dag och prata en massa skit hihi... Maggs hade en massa snaskigt sa hon ;-) Spännande...

Nej nu är det kanske dax att sova lite iaf :-P
Natti natt

Inga kommentarer: