söndag 15 augusti 2010

Underbar vän...

Jag har en underbar vän som brukar säga lite fint när livet känns tungt att "idag är inte min dag" Tycker det är så bra uttryckt... så nu säger jag det... Idag är ingen bra dag för mig...Men imon kommer det vara en bra dag!!! Ibland måste man nog har riktigt dåliga dagar för att uppskatta dom riktigt bra dagarna... Men ibland undrar jag om detta någonsin kommer ta slut... Ger man ett litet finger så tas hela armen och sen blir man sönder trampad helt respektlöst... Men idag stod jag fasen på mig och vissade att jag är bättre :-) Och gud så bra det kändes :-) Så enkelt ska det då inte bli :-P hehe

Imon ska jag och Julia fixa me hennes sommar projekt som hon fick av skolan... Alla barn fick två fröer att plantera och sen skulle barnen följa dessa fröer från start till slut... Och det ser ut som det är någon slags blomranka men hjärtformade blad :-) Det har verkligen varit jätte spännande för Julia att följa och vi har fotat och dokumenterar varje steg och imon ska vi sätta om och fixa till allt. Sen ska hon ha med sig det på torsdag när hon börjar skolan... Och nu börjar hon trean... Det är verkligen helt sjukt vad fort tiden går... Och lilla Ida fisen börjar på delfinen för dom lite större barnen :-) Och äntligen har dom ändrat 15-timmars tiderna till tre dagar i veckan fem-timmar per dag... Så otroligt lugnare kommer det bli för både Ida och mig.



Nu håller jag oxå på att inhandla lite födelsedags presenter till Julia... Visst hon har ju redan fått den stora delen, sin cykel, men några packet måste hon få på självaste dagen :-) Och jag har faktiskt hittat lite bra saker :-) Ska bara kolla till hennes kläder och vad hon skulle behöva mera nu till hösten... För gud så tjejerna har växt... Och det har verkligen kommit in en massa snyggt till hösten :-)

Nej nu går jag och lägger mig och väntar in mina dag imon ;-) hihi

Kram på er

Inga kommentarer: