tisdag 31 augusti 2010

Vardagen igång...

Så nu är vardagen igång igen med skola, läxor och gympa :-) Och alla baciller :-( Vi alla tre här hemma känner oss halv krassliga hela tiden... Tjejerna är förkylda som tusan och jag har super ont i halsen :-( Men det hör väl till... Eller??? Hoppas det snart går över...och vi får lite mer ork alla tre :-)
Sen har jag ett problem... Varje gång Julia plockar fram sina läxor ska Ida göra allt för att få till sig uppmärksamheten... Det kanske inte låter så farligt men det har gått så långt att både jag och Julia blir så sura på henne... Julia har rätt svårt ibland att koncentrera sig och därför är det viktigt att vi tillsammans sitter och fokuserar oss på det hon ska göra... Men hur lätt är det när man har en Ida som springer runt och skriker, sjunger och kastar saker??? Så gör hon aldrig annars... Visst självklart fattar jag att hon söker uppmärksamheten men man måste läta sig respektera andra familjemedlemar oxå... Detta är något jag måste komma på hur Julia och jag ska lösa... Hmm...
Sen sak nr två som är rätt tråkig... Varje gång jag nämner att det är dusch dax så suckas det, gråter fejk tårar och dom har ont överallt... Det blir sånt liv... Och varje gång sitter jag lika tyst och chockad över hur dom uppför sig... När dom väl är inne i duschen har dom jätte roligt och är super duktiga... Men det är det där lilla steget IN i duschen... Måste komma på något där me... Men det är väl detta som är att vara mamma ;-) hihi

Och nu är Idas gympa igång igen :-) Gud så hon längtat efter denna dagen :-) Och det gick super bra idag :-) Julias gympa började redan förra veckan... Och hon är lika glad hon oxå :-) hihi

Och sen är det ju föräldrar möten och utvecklings samtal överallt känns det som... Men det tycker jag bara är roligt :-) Så nu är verkligen vardagen igång :-)

Och nu har det satt fart lite oxå vad jag själv ska hitta på i höst... Jag har sån stor vilja om allt möjligt :-) Och jag är sån som människa som inte vill vänta... Vill ju nu :-) hihi Men vi får se om alla pusselbitarna kan falla på plats :-) Hoppas, hoppas...

Nej nu ska jag krypa upp i soffan men en isgalss och kyla min hals ;-)

Kramizzzz

Inga kommentarer: