torsdag 19 augusti 2010

Lung dag!!!

Åh gud vilken lugn dag det har varit idag... Så då passade jag på att fixa mina egna nalgar :-) Jag blir så lugn när jag sitter och fixar... Och ännu roligare är ju när man blir nöjd me resultatet :-) Igår fixade jag Julias naglar... Och nu ikväll ringde hon för att berätta att alla tyckte hon var så fin :-) Och gud så mycke hon hade att berätta... Dom hade fått skriva ett brev till sin lärare där dom skulle berätta vad dom gjort i sommar :-) Och jag blir så glad ända in i hjärtat när hon berättade vad hon skrivit :-) Hon radade upp en massa saker vi hade gjort tillsammans... Och självklart att hon fått en cykel :-) Men hon hade bara skrivit om vad jag hade gjort me henne... Pappa fanns inte ens me i brevet... Så kommer hon tydligen ihåg sin sommar... Men visst han hade ju lovat en massa dom skulle göra och inget är gjort... Klart det finns en besvikelse... Bättre att inget säga förrens man ska göra det... Så har jag iaf gjort denna sommaren...

Imon kommer mina små älsklingar hem :-D Ska hämta dom vid halv ett :-) Har lovar Julia att följa me och kolla in hennes nya klassrum och allt annat hon ville visa :-) Sen ska vi ner på Idas dagis och kolla hur hon har det där :-) Hon har ju börjat på Delfinen och är såååå stolt :-) hihi Ida ska få bestämma en dag som jag ska följa me henne och sa vad dom hittar på för bus :-) Sen vill ju så klart Julia oxå att jag ska vara me en dag och så blir det ju så klart :-) Underbart nu när lite rutiner kommer tillbaks i vår vardag :-)

Igår när jag var ute och körde så tog Titti på Rix FM upp ett stort problem i skolorna... Farliga lekar... Och jag blev illa mående när jag fick höra... Den första leken kommer jag inte ihåg vad den hette men gick ut på att två st slogs tills den ena svimmade... Då utsågs vinnaren... Sjukt... Sen vad det lek nr 2 suddbögen... Då skulle man ta ett sudd och sudda så hårt på ovansidan av handen tills det började blöda...och klarade man inte hålla ut tills blodet sågs så var man bög... SJUKT... Sen den sista leken hon tog upp var Ryska Posten som vi alla säkert har hört tallas om...MEN... Den är lite ändrar... Nu för tiden har dom förutom klapp, famntag eller kyss en nu kategori... Penetrering... Jo ni läste rätt... Och dom som leker detta är i snitt 12-15 åringar... Jag bara skrek i bilen när Titti berättede detta... Det är så SJUKT... Så nu ska skolor och föräldrar sammarbeta för att få bort dessa lekar... Man blir mörkrädd när man hör om sånt här... Och vart är vi om uterligare 7 år när mina tjejer är i dom åldrarna... Bläää... Kom igen nu alla vuxna... Kämpa på så vi ger våra barn roliga och bra lekar ist ;-)

Imon kommer Helena och jag ska fixa lite fina nails på henne :-) Så nu är det nog bäst att krypa ner i sängen och hoppas jag kan somna lite tidigare än halv fem inatt :-S Annars kan morgon dagen bli tuff...

Natti natt alla sötingar :-D

Inga kommentarer: