tisdag 13 december 2011

Plugg, plugg, plugg...

OMG vad mycke det är just nu i engelskan... Igår gjorde jag två eng prov i grammatik och det kändes ok iaf... Men men... Och idag gjorde jag ett till prov som var lite större och det kändes rätt bra när jag lämnade in de... Men har ju haft fel andra gånger ;-) Nu dessa dagarna har det varit extra jobbigt eftersom Jullan är sjuk... Igår kunde mormor ha henne några timmar men idag fick hon vara hemma själv i en timme... Hon är verkligen så super duktig... Men imon har jag en skriftlig bokrecension, en muntlig bok recesion och sen ett muntligt nationellt test :-S Är inte alls nervös...hua... Men då får sessan vara hos mormor igen... För jag MÅSTE verkligen göra dessa för att kunna få slut betygen...

Julia har förövrigt mått jätte dåligt till och från idag... Tempen har legat uppe på 39.6 stundtals och sen så hostar hon något så fruktansvärt... Tycker så synd om henne... Och ikväll när jag pratade med *P* så slog det mig...fasen jag och Ida kan ju bli dåliga oxå :-( Det har vi verkligen inte tid med... Men skulle inte förvåna mig om jag blir dålig lagom till vi ska köra uppåt och fira jul...jag menar med min tur :-S Men trycker i mig vitlök och skit för att stå emot allt...

Men trots Julias feber så ville hon ju så gärna lussa!!! Hon skulle ju varit med och lussat med skolan på olika företag idag och det har hon sett fram emot såååå länge... Och så missar hon det för den dumma febern och hostan :-( Men som sagt trots febern så lussade hon här hemma med Ida :-) Som sa till mig att jag fick inte lämna vardagsrummet och sen hörde jag en massa viskningar.... Och så kom dom in fullt påklädda och sjöng så fint!!! Mina tårar kom och det värmde mitt hjärta så otroligt!!! Underbara barn!!!




Och igår var jag inne hos grannen och försökte hjälpa henne att få ordning på hennes kungsgran ;-) Inte det lättaste hihi Men lite skratt blev det iaf!!!
Och sen kom Anton in men så god cup caks som tack för hjälpen!!! Underbart goa!!!




Nej nu har jag bloggat och pluggat klart för ikväll och belönar mig med filmen som går på femman :-D

"and then the lion fell in love with the lamm"

XOXO***

Inga kommentarer: