måndag 5 december 2011

Längesen***

Nu var det riktigt längesen :-S Har hänt så otroligt mycke sista två veckorna... Tänkte berätta lite vad som hänt :-)

För två veckor sen hade jag Matilda och Veronica här hemma på en kväll fika :-) Och oj vad längesen det var vi träffades... Vi pratade en massa gamla minnen och skrattade mest tyckte jag :-D Sen var ju  miraklet Lova med oxå <3 Så söt!!! Mina tjejer lekte massor med henne och vi "stora" kunde prata massa hemligt ;-) Tack fina ni för en härlig kväll!!!


Och för två helger sen var jag barnvakt hela helgen åt Terese och Ronnies barn :-) På mitt initiativ :-) Så vid två tiden på fredagen åkte dom iväg för att njuta ända fram till fyra tiden på söndagen!!! Både jag och mina tjejer hade sett fram emot denna helgen och när vi kom så märktes det på André och Emilia att dom oxå tyckte det skulle bli roligt! Hela helgen gick verkligen toppen...trodde det skulle bli tuffare än det blev faktiskt... Så jag gör gärna om det igen!!! Och gud så underbart duktig storebror André är... Helt otroligt!!! Han älskar verkligen sina småsyskon!!!
Här kommer lite bilder från helgen :-)

Lite taco middag med hela gänget!!!


Lite lek i lekparken



Sötlökarna!!!


Julia ville gärna hjälpa till och mata :-)


Och sen var det ju så klart en massa bus och LEK!!!


Men jag somnade snabbt och gott när jag väl la mig på söndags kvällen ;-) Man är ju liksom inte van vid matning om nätterna längre och inte heller att stiga upp kvart i sex ;-) hihi Men jag hade verkligen en underbar helg med alla sex barnen!!!

Sen på tisdagen åkte jag "hemifrån" en sväng... Och tog ut lite "egentid" med trevligt sällskap... Jätte härligt och välbehövligt!!! På onsdagen tog vi oss en tripp till Växjö för lite julklapps handel och vi båda hittade lite faktiskt men det bästa var ju att bara strosa runt och njuta lite! Hade en toppen dag och kvällen var mysig med go mat precis som kvällen innan :-) Jag trivs :-)


Men sen var det ju dax för skola på torsdagen så då var det ju bara till att åka hem :-( Men på kvällen skulle jag ju göra lite naglar igen :-) Så roligt!!! Och oj vad vi pratade :-P Och "kunden" blev nöjd :-)
På kvällen sen hade jag jätte ont i sidan vid höften och hur jag än låg eller satt så gjorde det ont :-( Men gick och la mig och sov ok den natten... Men vaknade och hade ännu mera ont :-( Så påväg till skolan ringde jag vårdcentralen och dom ville jag skulle komma dit direkt... Men jag var ju påväg till skolan för att skriva ett nationellt prov så jag bokade en tid vid halv elva ist. Och jag kan säga att det var inte lätt att koncentrera sig med den smärtan :-( Men provet gjorde jag och jag han även till verkstaden innan jag åkte till läkaren... Någon har ju kört in i min bil och "tagit med sig" min kofångade på vänster baksida så den sitter löst :-( Men nu har jag fått en tid iaf!
Sen åkte jag ner till läkaren och dom skickade in mig direkt till Sjukan i Kna... Och jag blev inlagd direkt med dropp och allt...och ytterligare några timmar efter så blev jag akut opererad för blindtarms inflammation :-S OMG säger jag bara... Inte konstigt att jag hade ont... Och dagen efter så kände jag mig faktiskt rätt ok....smärta hade jag så klart men vad har man annars efter en op... Så vid lunch tid fick jag åka hem och på em kom faktist P till mig för att ta hand om mig lite ;-) hihi Nice :-P Jag var nog inte så jätte "rolig" att vara med...var mest trött och "borta" hehehe Men lite mys orkade jag me iaf :-P
Men sen när vi vaknade dagen efter hade jag fortfarande jätte ont och jag fick en tid till läkaren dagen efter ( måndag ). Och när tjejerna åkt till skolan så åkte jag in igen...och blev inlagd IGEN...suck... Första dygnet låg jag med dropp och under hög observation... Det hände inte så mycke mera fram tills eftermiddagen på tisdagen... Då blev jag örflyttade till gyn avd. och på kvällen blev jag akut opererad IGEN för en cysta jag hade i äggstocken... den var 4.5cm i diameter och hade snörrar  rund sin egen axel och fastnat och orsakat all smärta... Och jag kan säga att jag var inte alls lika pigg efter op nr 2 :-( Fy det tog några dagar innan jag fick i mig mat och smärtan la sig lite... Låg med dropp i två dygn... Min kropp hade verkligen tagit stryk efter två narkoser på så kort tid sa dom :-( Så dessa dagarna har varit jätt tuffa och än idag har jag väldigt ont i magen och kan knappt ha några byxor på mig :-( Men idag så mår jag bättre i kroppen iaf...och det är ju något :-)
Livet blir aldrig som man tänkt sig iaf :-S



Och denna veckan skulle jag träffat min underbara sis en massa...eftersom hon vsrit här nere pga av sin op i handleden :-S Men vi har försökt täffats så mycke vi orkat och kunnat :-) Och igår var vi äntliten och såg Breaking Dawn <3 Så underbar film!!! FAST...nu väntar man ju bara på nästa...som kommer om ETT ÅR...buuuu...men men denna filmen var ju värd att vänta på...
Idag har vi bakat massa goa pepperkakor oxå... Så roligt vi hade :-P Jätte mysigt och en massa bus fanns minsann med ;-)

Här kommer lite bilder från veckan med sis <3

Maddis myser med "Kurt" Trassel har fått ett nytt namn av moster hehehe


Tjejerna fick paket av moster!!!


KÄRLEK <3 Gudmor och guddotter!!!


Peparkaks bak!!!






Märkligt skrap :-P hehe


Första advent hittade även hem till mig mitt i allt :-P


Nej nu ska det nog sovas snart...

XOXO***

Inga kommentarer: