måndag 26 april 2010

Grrr...så arg och besviken

Egoism... Och på hitt... Tydligen ett kvarstående beteende... Allvar... Jag är så jävla trött på det... Och jag vet att min blog är en slags direkt länk me info för vissa personer så kanske man kan nå fram på något vis...och få något förändrat... I helgen har tjejerna varit hos M. Tyvärr blev Ida sjuk med feber och jobbig hosta... Men trots detta så hålls hon inte hemma... Utan någon annans behov sätts först... Den ända som blir lidande är Ida som får fortsätta att vara sjuk... Vet inte om det bara är jag som tänker fel... Men har en liten tjej på 5 år otroligt med jobbig hosta och hög feber på fredags kvällen fram till ca 4 på natten och sen feber fri på morgonen (som hon faktiskt brukar i sina feber peroidrar) Tar man då ut henne??? Ja tydligen... Och sen fick hon jätte hög feber på lördagen efter dom varit ute naturligtvis...och hostan kvarstår... Gör man då om det igen på söndagen??? Ja tydligen.... Hur tänker man då??? Även man "bara" åker hem till släktingar... Självklart är det super roligt för tjejerna att träffa dom... Men ut och in, ut och in... INTE BRA... För kan ni gissa vad som hände sen??? JO...hon fick feber IGEN... GRRRR Vem är det som lider...IDA... Hur kan man vara så egoistisk... Tycker så synd om henne...

Sen en annan sak... Bör man inte berätta vart man sover me barnen??? Jag har naturligtvis inget att "säga" till om så vidare inte barnen far illa... Men veta vill jag... Nej då ska min lilla 5 åriga dotter berätta för mig... Jaja nu blev det så... MEN...sen skylla ifrån sig och säga att det var barnens idé och att dom ville absolut inte att M skulle berätta något för mig för då skulle jag bli sur tydligen... När detta kom upp hemma sen för tjejerna var faktiskt jätte glad för att sovit där :-) Så kom det ju fram att M själv gett förslaget och fine... vad gör de... Men sen säga till tjejerna att vi behöver inte berätta för mamma är inte ok... Och sen SKYLLA på sina egna barn... inte ok... Dom hamnar ju i kläm hela tiden när man inte kan hålla sig till sanningen... Och vad spelar det för roll... Det var ju en rolig grej för tjejerna... Men självklart vill jag ju veta vart dom sover som sagt plus att Ida var sjuk...

Men ansvar denna helgen har tydligen varit ett svårt uppdrag... Idag kommer Julia få tok läsa sin läxa för den är inte gjord på tre dagar??? Och ytterligare en gång skylls det på barnen... Julia sa att inget skulle göras... Vilket aldrig har sagts... Plus att om den andre föräldren säger... Ni måste läsa lite i helgen... Hur kan man inte förstå då???
BARNEN BLIR LIDANDE.... Accepterar inte detta... Det har funkat rätt ok en period...men nu är det katastrof... Självklart kan man ha olika syn på saker och ting men sunt förnuft trodde jag fanns lite i alla fall... Jag lär mig aldrig att det kommer inte ske någon förändring...har ju inte gjort det på dom sista 8 åren... Grrrrrrr..... Så jävla arg och besviken.... Men nu får det fan vara nog... Men lägga ner massa onöding tid på annat det är man tydligen duktig på...men det är klart det är ju sånt som syns utåt... Att läsa läxa med dotern syns ju inte ute.... Så jävla töntigt...

Inga kommentarer: