onsdag 6 oktober 2010

Blääää Blääää Blääää

Fy vad tråkigt det är här hemma just nu för oss... Vi är sjuka om vart annat hela tiden :-( Ida fisen Är super förkyld och hostar efter lilla minsta ansträngning. Julia har feber till och från och super förkyld och väldigt orkeslös :-( Har varit hemma typ varannan dag från skolan. Och jag har haft feber varannan dag nu i snart två veckor :-( BLÄÄÄ Idag kom min feber igen och jag blir ju alltid så otroligt svullen i strupen och får ju svårt att andas :-( Min "sjukdom" blir tydligen mycke värre på hösten har jag upptäckt... Äter typ kortison varje dag nu för att inte få andningstillstånd... Och känner mig så ap-svullen... Hade jag inte haft min op framför mig hade jag nog gått under nu :-( Men nya tag är det varje dag här hemma :-)
Men sen när tjejerna mår så här kommer dom ju inte iväg på sin roliga gympa heller :-( Igår fick Ida sitta och kolla på när jag var med att träna dom små :-) Måste verkligen säga att det är super roligt att hjälpa till :-) Men super tråkigt att inte mina egna tjejer kan vara med för dom är dåliga :-( NEJ nu får det vara NOG... Bort me allt baciller Blääää...

Idag trodde jag nästan tjejerna skulle äta upp sina tallrikar vid middagen :-) hihi Jag hade gjort couscous till mig och Julia och Bulgor till Ida med kycklingspett och god sås :-) Och oj vad dom åt... Det är så roligt att dom gillar annat är potatis och pasta :-) Ju mer "konstig" mat jag fixat ju mer äter dom hihi. Underbart!!! Och sen är det ju skönt att kunna äta så mycke olika :-) Även det finns en del allergier här hemma :)

Gud vad jag tycker det är svårt med vinterkläder... Tänk om det verkligen blir så vargavinter som det sägs... Då kommer ju inte dom "vanliga" termo byxorna hålla värmen... Hmm Man skulle kanske inköpa ett ordentligt fleece set till båda tjejerna att ha under... Men det blir ju så knölligt :-S Hatar vintern och alla dessa kläder som ska på :-S Mmm detta krävs att fundera på...

Idag tror det eller ej så läste jag en Vecko Reyvn idag... Gud så många år sen och kanske inte direkt riktad till "mitt" men ändå helt ok. Men något jag verkligen reagerade på...var deras modeller... Dom har verkligen "sunda" super fina modeller till sina egna artiklar :) Tjejena är fortfarande smala MEN sen så sunda och fina ut. Det ser verkligen mera äkta ut. Sen vände man blad och såg dessa utmagrade stackare som knappt orkade hålla upp kläderna dom bar på sig :-S Nej tummen upp för Vecko Revyn som gör något super bra enligt min åsikt :-D

Nej nu ska vi super mysa i soffan jag och tjejer innan dom ska i säng :-)

Ha det bäst till näst***

Inga kommentarer: