tisdag 19 oktober 2010

Stolt mamma!!!

Igår var Julia tvungen att få en kortison spruta i sitt ena knä. Jag tyckte så synd om henne för det gjorde verkligen jätte ont... Men hon var så duktig och kämpade på... Det gör så ont i ens eget hjärta när ens barn lider... Som tur var gick det väldigt snabbt. Så nu hoppar lilla skruttan runt på kryckor så gott hon kan... Hon har fått vara hemma idag från skolan eftersom hon haft så ont i natt och inte kunnat sova så mycket. Men under dagen har hon börjat kunna röra sitt knä lite mera och kunna små gå med hjälp av kryckorna. Men gud så rastlös hon är... Hoppar efter mig varje meter och vet inte alls vad hon ska göra... Inte lätt... Men imon ska hon få gå till skolan. Ska kolla med M om han kan köra henne på morgonen för nu har ju naturligtvis lilla Ida blivit sjuk oxå :-( Hon ligger på 40 graders feber och mår inte alls bra :-( Har sovit mycke idag... Och kollat en del på film. Så tråkigt...

Och igår började jag "skolan"... Eller några timmar iaf :-S Suck... Inget blir som man tänkt... Jag fick ju åka därifrån eftersom Julia skulle få sin spruta. Tur det går att läsa hemma men skulle gärna velat vara på plats nu första veckan så man kommer in i det lite mera.. Men fick sitta rätt länge igår kväll och jag fick rätt mycke gjort faktiskt... Det är svårt eftersom det är så länge sen jag pluggade... Tyvärr kan jag ju inte gå imon heller eftersom Ida är dålig :-( Men får plugga desto mera nu i helgen när tjejerna är iväg. Sen hoppas jag på att vi kan få vara lite friska så vi kan få en liten vardag igen... Det blir lite lättare att fokusera då :-) Men men det är bara till att kämpa på...

Idag har det varit mycke tankar som snurrat oxå... Och jag har fått rätt bra nyheter och det känns skönt för en gång skull :-) Så nu kan jag andas ut lite... Nu ska jag bara få lite annat att klaffa oxå... Troligen kommer jag byta bil... Till en lite billigare. Men gud så osäker man känner sig... Visst måste man chansa lite i livet men GUD vad jag har förlorat på det... Så man är ju lite på sin vakt... Visst nu har jag ingen som sitter och manipulerar och övertalar mig till något utan jag kan själv bestämma hur det ska bli :-) Och det känns skönt... Så då har jag bara mig själv att skylla om något skulle gå fel. Puuu... hihihi

Åh imon kommer vara en sån underbar men nervös dag :-) Marie och Henke ska in och födda... Kommer vara så sjukt nervös... Självklart är man rädd att det ska hända min älskade Marie något...och sen håller jag alla tummarna att dom kan få en lite smidig förlossning denna gången... Dom har kämpat så mycke och förtjänar verkligen det :-) Är så stolt över henne...hon är verkligen en hjälte och kämpe i mina ögon.


Nu blir det sängen för min del... Har ju inte sovit allt för mycke dom senaste fyra dygnen...

Kramizzz

Inga kommentarer: