lördag 30 oktober 2010

Det gör ont i hjärtat...

Igår var Jullan på Halloween disco i skolan... Hon hade sett fram emot det så länge och vi har fixat kläder och smink och allt som hon känner hon behövde... Hon har räknat ner för varje dag som gått och hon var så stolt att i år var ju hon i den "äldre" gruppen som skulle vara där senare... Men så fel allt kunde gå... Fick hem en sååå ledsen tjej :-( Igår kväll hade hon rätt ont i sitt knä och hade därför men sig sina kryckor och där av blev hon ju inte lika "rörlig". Hon hade svårt att vara med på lekar och dyl. Och det gjorde att hon blev väldigt ensam... Och även när dom skulle äta eller fika och skulle sätta sig allihopa gick alla förbi henne så hon blev sittandes själv... Och så här ser verkligen inte hennes skol dagar ut... Det gör så ont ända in i hjärtat på mig när man får höra detta och se henne så otroligt ledsen... Hon grät så hårt så det lät som hon nästan skrek... Jag fick kämpa för att inte mina tårar skulle rinna... Ville ju naturligtvis inte visa henne det... Men hur ska man kunna förklara detta för henne... Att alla säkert var så uppe i sitt och alla lekar och att det inte handlade om henne... Nej fyyy så ledsen jag blir för hennes skull...
Och jag mår oxå så dåligt över att hon ska behöva ha så ont till och från... Det vill inte ge med sig alls... Pratade med M idag och jag tänker ta kontakt med Barn avd. i K-na på måndag och dom måste hjälpa henne på något vis. Nu har hon fått kortison spruta och dubbel dos medicin och ändå har hon ont... Men är så stolt över henne för gud så hon kämpar... Viljan är det då inge fel på...

Men idag tror jag hon har haft en underbar dag :-) Det började med att vi alla tre hade en mys morgon me go frulle och bolibompa :-P Sen vid elva tiden kom farmor och farfar och hämtade Jullan för lite födelsedags shopping :-) Som hon fick i födelsedags present :-) Så in till K-na för att shoppa :-P Och hem kom hon med en massa fina saker och ett stort leende på läpparna :-D Och farmor och hon hade även köpt lite till Ida fisen oxå :-) Och själv klar blev Ida super glad :-)
Ida och jag har spelat en massa och sen tog vi oss en sparkcykel runda till maxi..ja eller Ida sparkcyklade iaf ;-) hehe
Sen var det ju dax för "bus eller godis" rundan :-) Vi gick upp till Tommy och Frida när tjejerna dressat om och då blev det dax för sminkning :-) Sandra var där med lilla Amanda oxå... Och gud så härligt läskiga dom blev alla fyra :-) (kommer bilder) Sen gick vi en runda här där vi bor och Maria var inte hemma men hon hade fixat så roligt :-) I hennes pumpa på trappen satt det en lapp men lite info och ett snöra som ledde barnen till en stor godis påse :-) Tack Maria!!!
Sen började vår "bil runda" Första stoppet blev hos Farmor och Farfar :-) Som självklart blev jätte glada :-) Sen blev det Mormor och Jörgen som blev lika glada dom... Sen åkte vi upp till Sanna och Mats och där var även Nelli och Nikita :-) Sen åkte vi naturligtvis ner till M och K och busade lite :-) Och på vägen ut sprang vi inom Johan och Co. Tjejerna var verkligen super nöjda och helt slut... Och JAG MED :-) hihi Men oj så ont Jullan hade så sista stoppen fick jag bära henne fram och tillbaks till bilen... Och när vi väl kom hem så satt ho i soffan hela tiden... Tjejerna somnade direkt sen när dansbandskampen nästan var slut...

Imon bitti kommer Tina och lilla Isak :-D Ska bli så roligt att träffa dom :-)

Nu ska jag slappa :-P.... NICE***

Inga kommentarer: