måndag 4 oktober 2010

Ingen ork alls :-(

Fyyy...nu har jag varit "dålig" i snart två veckor och nu mår tjejerna inte alls ok dom heller... Super förkylda och hostiga... Och temp som ligger på gränsen... Men livet stannar ju inte för det... Tycker bara det är så tråkigt att inte ha någon ork alls... Det märks på tjejerna för det bråkas mycke mera när mamma inte orkar engagera sig :-S
Idag var vi på deras årliga ögon kontroll inne i Kna. Hela morgonen var bara ett stort kaos och jag måste erkänna att jag trodde det skulle bli lika stort kaos inne hos ögonläkaren... Men på någonvis när vi klev innanför dörrarna så la sig ett lugn... Och dom var verkligen super duktiga :-) Jag skrattade så åt lilla Ida... När Julia sa "fel" när hon kollade på "tavlan" så viskade hon dom rätta siffrorna och bokstäverna åt Julia hahahaha Snacka om att vilja hjälpa till :-) hihi Så söt... Julia är lite översynt men inget att göra något åt så länge hon inte har besvär...så det var jätte skönt... Och att med reumatismen så toppen ut på båda tjejerna :-) SÅ SKÖNT. För denna ögon sjukdom som man kan få "syns" inte... Ida imponerade på läkaren när hon inte ville ha "bilder" utan siffror och bokstäver hon oxå :-) Och gud vilken bra syn hon har :-D Eller så är min förändrad hahahahaha

Och nu börjar det kännas att tjejerna har varit här länge... Och naturligtvis blir det värre att man mår dåligt. Men gud vad jag funderar på varför dom inte vill åka??? Julia var där på sin födelsedag på kvällen sen dess har hon varit hemma med mig... Vi var ju uppe i Täby förra helgen och hade det så otroligt underbart :-) Njöt verkligen varje sekund och sen var det himla mysigt att vara där med Julia själv :-) Självklart saknade jag Ida så det gjorde ont. Och det var så hemskt när hon ringde varje kväll och grät och var helt förkrossade :-( Vet inte vad som hände men M var inte den bästa i situationen heller :-( Men något måste det vara eftersom inte ens hon vill åka tidigare till honom denna veckan :( Jag har gett förslag på att dom bara kan åka en natt men nej nej...går inte alls :-( Hade behövt vila lite själv :-S Och det betyder ju inte att man inte vill ha sina tjejer...utan för att samla krafter och bli en bättre mamma :-) Men dom vägrar... Så tro mig gud så man tänker på varför??? För dom är ju så glada när dom kommer därifrån??? Nu har vi fått tid till BUP och det känns jätte bra :-) M och jag ska dit först själva och jag hoppas verkligen han "sköter" sig... Vill inte vara där för att bråka eller något utan få fram hur vi ska kunna hjälpa tjejerna. Igår var han förbi här och då fick jag chans att säga ett och annat... Och han höll sig lugn trots jag var rätt uppriven me lite attityd kanske :-S Men jag vill verkligen han ska förstå att jag kämpar för dom ska till sin pappa och inte tvärtom... Självklart är man jätte glad att tjejerna vill vara hos en, men dom behöver sin pappa oxå. Men det är väldigt mycke prat om att dom vill mamma och pappa ska bo ihop igen och att vi ska göra saker tillsammans... Och det är så svårt att förklara för dom... Åhhh detta gör mig tokigt... Hoppas BUP kan hjälpa oss bena ut en del...

Nu är det snart bara två veckor tills ett nytt litet underverk kommer :-D Ska bli så spännande och jag längtar så otroligt. Men är lite glad att jag slipper förlossningen ;-) hihi Även det är så speciellt :-) LÄNGTAR <3

Nej upp i soffan igen och vila lite... Kanske läsa ut min bok :-) JA... Jag läser en bok hahahaha helt otroligt för att vara mig :-P /Så länge vi båda andas/ Twilight bok nr 4 Helt otroligt bra :-)

Ha det bäst alla godingar <3

Inga kommentarer: