måndag 10 januari 2011

Elev på nytt :-P

Idag var det dax... Idag började jag "skolan" igen hihi... Kändes rätt nervigt i morse men när man väl satt där var det helt ok... Idag var det en massa info och papper men imon drar lektionerna igång... Tyvärr har jag några kurser som krockar...och vill gärna gå båda... Får se om lärarna kan lösa det och så jag kanske kan ha hemstudie eller nått... Allt detta känns väldigt spännande men samtidigt väldigt pirrigt :-) En dag i taget...

Men igår kväll var det inte mycke me mig :-( Länge sen jag hade en sån otrolig ångest attack... Över ett år sen... Det är så mycke som kommit upp och är på väg att hända så min kropp sa verkligen ifrån igår... Och jag älskar verkligen att ha mina söta tjejer men ibland blir det för mycket att ha allt ansvar ensam och inte kunna dela det... Svårt att få den andre att ta ansvar.
Och ångest är verkligen inget att leka me... För 3 år sen trodde jag verkligen inte sånt fanns... Men gud så fel jag hade... Men mått ok senaste året... men nu sista tiden har det varit lite upp och ner... Och igår blev jag rätt rädd. Men det var bara till att ta nya tag idag... Och jag misstänker att när allt faller på plats kommer det bli toppen men fram tills dess trivs jag inte me denna ångesten faktiskt... Men "övar" varje dag och kämpar på :-)

Julia och Ida har haft en super härlig dag på skola/dagis idag :-) Dom var så glada när jag hämtade dom och dom hade massor att berätta :-) Vi små firade med lite middag på Frasses :-) Tjejerna blev så GLADA!!! Sån mysig stund hade vi :-) Vår söte Anton kom oxå :-P Hans duktiga mamma ville iväg och träna och han ville så gärna vara med oss och tjejerna blev ju ännu GLADARE hihi. Och ni kan ju tänka er vilken situation... Där sitter vi alla och äter god hamburgare och Maris kommer tränings klädd och duktig :-) Beundrar henne!!! Heja heja...hihi

Ställde mig på min "tråkiga" våg i morse... Och gissa... Jag har fasen gått ner 5.5kg på fem veckor...och det känns inte som jag gjort så mycket... Med det har tydligen hjälpt att jag bytt ut mitt lunch mål till en shake :-) Så nu har jag bara 2.5kg kvar som jag skulle gå ner inför min op :-) Ringde idag igen och efterlyste mitt datum... Hon tyckte det var så konstigt att jag inte fått någon... Så nu hoppas jag dom sätter fart... Vill ju kunna planera med skola och mina små tjejer osv.

Nej nu ska jag ner i sängen och kolla en film tänkte jag :-)

XOXO***

Inga kommentarer: