måndag 31 maj 2010

Pinsamt...

Alltså idag kan jag lugnt säga att jag skäms över mina barns pappa... Man får faktiskt inte uppföra sig hur som helt var som helst... Har varit me om många pinsamma tillfällen men detta tog priset... Idag var vi inne hos barnens läkare för att M hade bett om ett möte... Varken jag eller läkaren hade full koll på varför, men ett möte blev det... Och det spelar ingen roll vad det handlade om men att uppföra sig så som det gjordes är inte ok... Jag ville bara försvinna... Dessa underbara människorna som jobbar där inne på barnmott. är till för att ta hand om våra barn på bästa sätt inte bli ifrågasätta och dessutom på ett kränkande och barnsligt vis... Inte konstigt man mår dåligt varje gång man ska behöva ha denne med sig vi olika besök ang barnen, eftersom man aldrig vet hur denne ska uppföra sig... Skulle gärna vilja gå på vissa besök själv...men vi har lika stor rätt att vara där båda två när det handlar om barnen...och det respekterar jag...men ogillar...
Men ett gott skratt fick jag efteråt när jag samlat mig och insåg vad som verkligen hände... Och att man uppför sig så på flertal ställen...men visst är det bra att den riktiga personen kommer fram på dom viktigaste ställerna...
Just nu lider jag mest me barnen... Inte konstigt att man har svårt att "släppa taget" om dom när dom inte är hemma... ANSVAR... Kan man lära sig det??? Kan man verkligen det??? Ska inte vissa saker vara lite självklara i alla fall??? Suck... Detta kommer verkligen aldrig ta slut... Får då kommmer det något nytt... Måste det fortsätta??? Eller kanske man kan lägga energin på något annat som jobb...sambo...livet... Men NEJ... Jag måste tydligen stå i fokus hela tiden... Och detta gör ju att jag och tjejerna aldrig kan få vara ifred... Vi vill bara njuta av vårat liv...

Och nu har jag och Julia fullt upp me att planera Idas fem års dag... Helt otroligt att min lilla fis redan fyller fem... Och Julia är så engagerad i lilla systers födelsedag... Och hon har så mycke idér och påhitt hihihi så rolig och söt är hon... Och allt måste bli perfekt som hon säger ;-) hihi Och klart ska det bli de :-) Så nu är det nedräkning varje morgon här hemma :-P
Jag älskar verkligen mina prinsessor så mycket... Är så lyckligt lottade över att få vara deras mamma och följa me på deras färd genom livets händelser... Få chans att se, höra och känna me dom... Uppleva saker... Älskas av dom :-) Kärleken till sina barn är obeskrivlig och underbar <3 Varje kväll jag lägger mig går jag in till dom och pussar på dom och säger att jag älskar dom...
Och det är faktiskt dax för det nu :-)

XOXO

Inga kommentarer: