fredag 24 december 2010

JULAFTON

Japp idag är det självaste Julafton <3 Och det har varit en helt underbar dag... Tjejerna väckte mig i morse av att tomten hade varit och lagt paket i deras "strumpor"...helt lyriska :-) Så då blev det lite paket öppning och tjejerna hade lagt paket i min oxå...såååå söta är dom hihi
Sen hade vi en jätte lugn och skönt frukost och bara satt och njöt :-) Sen började vi små fixa hemma lite för mormor och Jörgen skulle komma vid elva tiden :-) Och tjejerna gick bara och väntade på att klockan skulle gå så dom äntligen kunde få öppna sina julklappar :-) hihi
Och helt plötsligt knackade det på dörren och där ute stod det en liten tomte nisse :-) Tomten han inte komma på dagen utan skulle försöka komma till kvällen sen hos deras farmor ;-) Tjejerna blev jätte glada och dom fick lite julklappar av vår fina nisse :-) Sen var han tvungen att fortsätta att hjälpa tomten :-P hehehe
Och vi fortsatte utdelningen av klapparna :-) Och tjejerna blev SÅ nöjda över det dom fick...och då blir man riktigt glad som mamma :-) Ida sa högt varje gång...åh precis vad jag önskade mig...hihi
Jag ställde mig i köket och fixade till julbordet åt oss och tjejejerna fix chans att leka med allt dom fått :-) Sen blev det gottit med lite mat :-) Har längtat så mycke efter JULMATEN hihi
Sen var det naturligtvis dax för KALLE!!! Så mysigt att sitta där allihopa och kolla... Men tjejerna ville hellre leka efter en stund och det förstår man ju när man fått så mycke roligt :-)
Och till slut blev kolckan fyra och det var dax för tjejerna att åka :-( Kändes INTE OK... Fy vilken hemsk känsla som infan sig... Men är glad att tjejerna ville coh dom har säkert jätte roligt... Tyvärr ska inte Jullan stanna hos M...hon vill hem och sova så det är bara till att åka och hämta henne nu ikväll... Och just nu är jag i Backaryd hos mamma och Jörgen så är väl inte jätte glad att köra så här sent... Men allt för barnen :-)
Men i det stora hela så har dagen varit underbar <3
Hoppas ni alla där ute haft en toppen dag oxå!!!
GOD JUL PÅ ER!!!

Inga kommentarer: