tisdag 21 december 2010

Vilken dag...

Oj vad mycke som hänt idag... Dagen började me att lämna tjejerna på dagis/skolan för deras sista dag inför jullovet :-) Sen var det dax för BUP samtal som verkligen gick åt h*****e tråkigt nog. Fick en chock att en av oss tycker vi borde vara "klara" nu och att vi inte kommit någonstans.. Och en annan ser att vi precis börjar denna process... Och dom som kommer vinna på detta är tjejerna... Men nu ser det hopplöst ut igen... så otroligt tråkigt... Och förslaget att jag skulle "tvinga" mina tjejer att inte vara med mig i helgen är ju helt vansinnigt... Tänker inte låta någon av mina tjejer behöva vara ledsna och gråta under julen...och inte annars heller för den delen... Så det kan bli "spännande" att se hur denna helgen kommer se ut... Jag är åter igen så lycklig för att båda tjejejerna mår bra här hemma och vissar ett stort välmående.... Jag har minsann inga "trasiga" barn...skit snack...
Sen gav jag mig bort mot Knutan...för att lämna lite uppgifter inför vår terminen :-) Och självklart precis när jag kommer så går brandlarmet så det var ju bara till att stå snällt utanför i 20 min och vänta...

Sen gick jag vidare ner till stan för att hämta Julia och Idas sista julklappar...men dom hade inte kommit in :( Blir lite nervös kan jag säga... Men jag fixade julklapp åt mamma och Jörgen ist...så nu är det klart :-)


Sen gick jag vidare till Maxi för att inhandla det sista till Theo och Tuvas present :-) Så det var bara till att hem och fixa till Blöjtårtan :-) Den blev jätte söt :-)



Fick hjälp att hämta tjejerna sen vid ett tiden och passade samtidigt på att få skjus upp till Terese och alla barnen :-) Och vi hade verkligen det så mysigt och underbart :-) Och oj så mycke T och jag hade att prata om... Och dom "stora" barnen lekte som tusan... Och jag bara satt och gosade me dom små söta :-) LOVELY!!! Tusen tack för idag gumman :-) Hoppas vi kan ses nästa vecka igen :-) Sen skulle vi ta bussen hem och fick stå och vänta i 30 min i -16 grader... helt jävla sjukt... Och jag påpekade detta för föraren och att dom borde ha någon slags info om detta på hemsidan... Han blev lite tjurig och tog inte betalt för oss.... Och detta gjorde att tjejerna ville inte ner till torget för att se sin pappa spela för dom var såååå kalla... Och självklart missade vi våran stadsbuss hem oxå... Men när vi kom ner till stationen stod det en taxi där så den "tog" vi hem...eftersom vi ändå inte behövde betala bussen... Så vi kom hem till slut...

Nu här ikväll har vi bara myst som tusan och tjejerna är så gosiga av sig... Dom ska verkligen sitta på mig ;-) hihi Och dom somnade direkt när dom la sig... Imon ska vi ha en go sovmorgon :-) Den ser jag fram emot :-P hihi

Här kommer lite bilder från idag




Julia med Theo och storasyster Emilia
Blöjtårtan!!!
Ida med Tuva
Söta Tuva och Theo <3

Inga kommentarer: