onsdag 15 december 2010

Myssss

Idag har vi myst hela dagen :-) Underbart har det varit... Ida har fortfarande feber och Julia har en enorm huvudvärk och det har märkts på båda tjejerna att dom varit ur balans. Men Julia ville vara med på skolans Lucia och Julkonsert i kyrkan ikväll så hon fick lite alvedon och sen sa jag till henne att hon fick säga ifrån om det inte gick... Men det funkade toppen och hon var en sån söt tomte :-) Hon försökte stå på tå för att se oss lite :-) hihi såååå söt!!! Det är en otroligt känsla dessa konserter... Man känner verkligen julstämningen... Tyvärr fick inte mamma se den för hon fick ha Ida ist. Tack för hjälpen...för nu fick jag chansen att se Julia :)

Tänk vilken skillnad det har blivit...undrar om det känns bra... Ser på barnen att dom förändrats så otroligt... Ida har blivit lika mammig som Julia nu... Släpper mig inte en meter... Detta svek dom får uppleva...gång på gång... Kan ju inte vara bra... En annan kan nog hantera detta på ett annorlunda vis... Och man är så vann... Men ändå slutar man inte att bli förvånad... Sen byggs det upp en sån ilska i mig... Och den måste jag hålla inom mig för barnens skull.
Imon är det dax för dom att åka till pappa... Julia har redan bestämt sig för att inte åka och Ida var osäker... Jätte jobbigt för en själv att inte veta när man är "ledig" eller inte... Självklart får tjejerna vara hemma varje dag som dom vill men sen behöver man ju lite tid för sig själv för att ladda batterierna och för att kunna bli en bättre mamma :-) Men detta ovetande är jätte jobbigt... Kan aldrig koppla av liksom... Och nu börjar jag bli arg för att han förstör för sig själv genom att aggera så här... Tjejerna behöver en närvarande pappa...

Imon ska jag med lilla Nova till veterinären...för att kolla hennes små öron... Får se hur det går :-S Är lite nervig...har ju aldrig varit där...

Nej nu ska jag försöka få plats i MIN säng där två sessor ligger och sover... Gick verkligen inte att få den för mig själv :-S

XOXO***

Inga kommentarer: