fredag 18 februari 2011

Äntligen fredag!!!

Idag kom mina söta tjejer hem igen!!! Och det är lika underbart varje gång dom kommer hem igen!!! Spelar ingen roll hur länge eller lite dom varit borta :-) När vi åkte från dagis/fritids tog vi en runda inom Team Sportia som hade REA :-) Lovely.... Och tjejerna hittade två varsina plagg!!!











Sen var det dax för Jullan gympa... Kul att kuna sitta och kolla på fredagarna :-) Och tjejerna är så duktiga! Och det går bara bättre och bättre för Jullan och jag är så stolt över henne!!! Sen efter det blev det en runda till Maxi för tjejerna har sparat sina vecko-pengar och idag skulle dom köpa sig en varsin Shnook!!! Och dom har dom suttit och fixat med hela kvällen... Ett tag frågade jag om dom inte ville mysa lite och Idas svsr var: Men mamma det kan vi ju göra imon ;-) söting hihi
Imon blir det nog BIO, Trassel...hade vi tänkt oss... Kan bli roligt!!! Och vi hoppas Meja och mamma Marie kan förlja med oss! Sen imon kväll ska vi ha Söta Saga som sovgäst :-) Det ser Jullan fram emot :-)

Igår var jag ju inne på minn inskrivnings samtal inför min op. Och mamma var med mig :-) Och tur var väl det för gud vilken tid allt tog och man var rätt nervös inför varje grej...så super tack för du fanns där :-)
Först skulle jag träffa en läkare som skulle skriva in alla mediciner typ som jag hade och lyssna på hjärta o lungor. Sen skulle jag träffa en sjukgymnast och gå igenom lite kort hur dagarna efter op:en kommer att se ut och jag säger då det...vilka tuffa dagar det kommer ett vara... 1 timme efter op:en ska man upp och gå sen ska man upp flera gånger per dag och cykla och gå och sen var det super viktigt att blåsa i en sak som kallades Flytt tror jag??? Den gör så man har motstånd i in-och utandningarna...för man ska kunna träna upp lungorna eftert op:en så man inte får lunginflammation... Det var en del som lätt lite läskigt och jag blev rätt så mycke mera nervös kan jag lova... Men klart jag ska KLARA detta!!! Sen träffade jag en sjuksköterska som gick igonom en massa och jag fick en massa saker med mig hen som bl a fragmin spruta, tvätt saker och en massa instruktioner.... Och även där uppkom det en del oro... Man får ju inte ta sina mediciner som är i tablett form dom närmsta dagarna efter op:en. Eftersom den "nya" magen inte kommer att klara det... Och det gör mig otroligt orolig... Och jag vet inte alls hur min kropp kommer att reagera.... Men jag har tur att min viktigaste medicin är i sprut form... Sen var det dax för narkos läkaren att gå igenom lite saker... Och det kändes bra och jag fick lite klarhet i allt. Sen bestämde mamma och jag mig för att dra oss in till Karlshamns stad och strosa lite... Men tror ni inte dom ringde från sjukhuset... Dom hade glömt att jag skulle ta ett EKG oxå... Så det var ju bara till att åka tillbaks... Men vi han våra så ärenden iaf ;-)
Så dagens sjukhusbesök startade kl 8.00 och jag var klar 16.00 Kan lova att jag var super trött och somnade som en stock igår kväll....



Roliga märken...NOT



Tjejerna fick en varsin svart väst som dom kan ha till massor :-)



Tänkt lägga in lite söta bilder på Theo och Tuva som jag var och hälsade på i onsdags :-) Ja även Terese och Emilia men dom ville inte vara me på bild ;-) Tusen tack för en underbar fm!!!























Och här är min söting Julia... Hon kände sig så fin i torsdags när hon skulle till skolan!!!


Ha en underbar Helg!!!

XOXO***

Inga kommentarer: