lördag 12 februari 2011

Lördag....

Varför ska allt vara så perfekt? Varför ska allt vara så speciellt? Varför måste man sticka ut hela tiden och bli sedd? Och varför ser man ner på människor som inte ha det likadant??? Alla har vi väl ett lika värde, eller? Detta var något som jag och en "kund" till mig diskuterade idag och det blev väldigt intressant. Vi hade så klart egna slutsatser till allt och det fick oss till att känna oss lite bättre ;-) Men det alla ska tänka på är att men kan faktiskt såra någon så otroligt och göra ärr för livet.
Alla vi människor strävar efter olika saker och värdesätter allt olika. Man ska inte anta och fylla i andras meningar... Och alla har vi RÄTT att tycka och känna olika... Men alla är vi lika sårbara... En del tar inte åt sig alls medans andra tar väldigt illa vid sig av saker. Och ibland behövs det inte mycket för att såra en annan människa. Och dessa "makt" kamper om vem som har vad och hur ens liv ser ut... Alla vill ju inte leva på samma sätt... Medans andra kanske har en stor saknad... Ödmjukhet är något alla borde ha inom sig. Förståelse är oxå något alla skulle ha... Och RESPEKT är nog det viktigaste...
Men så klart har ju vi alla inte detta... Men varför måste såra andra? Varför måste man hävda sig så att någon annan blir ledsen? Varför kan man inte tänka längre och försöka sätta sig in i den andras situation... Och varför är man rädd för att bli sedd för den man är? Den ska man ju vara stolt över!!! Och föra vidare till sina barn så småning om.
Men varför är det så här då??? Vinner man något där framme??? Vuxna människor och deras HA behov av uppmärksamhet och känna sig "godkända" i samhället... Och resultatet av detta är att man omedvetet har sårat och gjort flertal människor illa...och ibland till och med medvetet... Tyvärr tror jag ju aldrig detta kommer ta slut men jag kommer verkligen inte delta i det... Och jag tänker inte lära mina barn att alla inte har ett lika värde...
Och jag tycker verkligen alla borde tänka till hur man egentligen själv vill leva och inte hur man vill se ut utåt... För för-eller senare kommer det lysa igenom och DÅ blir det något att prata om... Sorgligt...
Sluta såra människor där ute runt om er som ni älskar och behöver... Tills slut kanske ni står ensamma en vacker dag!!!
XOXO***

1 kommentar:

sanna sa...

Åh jag förstår precis vad du menar och jag håller med dig helt och hållet. Blää för vissa ...