torsdag 3 mars 2011

Ännu en dag...

Gud så fort denna dagen har gått.... Visst kan kanske ha lite med att göra att jag vaknade halv tolv :-P Men somnade inte förens halv tre i natt... Fy vilken jobbig och läskig känsla jag hade i mig... Svårt att förklara men det var så mycke jag var ledsen och rädd i efterhand för... Innan tjejerna åkte till M i söndags kändes det inte rätt mellan oss på någotvis. Dom såg ju hur jag mådde och jag kämpade för att dom skulle åka "snabbt", så jag kunde åka in... Nu inser jag rädslan i deras ögon...då var jag för dålig... Men gud så duktiga dom har varit och sammarbetet mellan mig och M var bra... Tydligen funkar det i kris... Och det känns skönt. Men nu här ikväll ville inte Julia lämna min sida... Kom upp flera gånger ibland bara frågande över det som hänt och ibland ledsen... Och det gör så ont i hjärtat att se henne så orolig... Jag kan inte ens hosta utan att sötingen frågar hur jag mår... Fy måste tagit hårdare på dom än jag trodde... Ida fisen sa ikväll vid läggdax: Mamma snälla åk inte iväg så igen...Du ska ju vara här hemma med oss... OCH HUR SVARAR MAN PÅ DET??? Mina älskade sessor.... Älskar dom över allt annat!!!

Sen igår kväll landade nog lite om vad jag har varit med om...så jag tror jag bara behövde töma mina tårar lite för idag känns allt så mycket bättre :-) Plus att det går sakta framåt :-) Man vill ju så gärna känna sig bra direkt men jag minns vad min läkare sa: "Det måste ta tid att läka... Det går inte över en natt..." Men man vill ju så mycket mera bara... Och idag har jag lyckats fixa först en måltid till mig vid lunch (potatismos och falukorv) och sen middag till tjejerna (köttfärsås och makaroner) Men gud så slut jag vart efter det... När man sitter stilla i soffan känner jag mig mest lite trött och yr till och från men när jag är uppe och försöker "fixa" känns det i hela kroppen. Men det känns redan bättre idag om jag gemför med igår!!!

Imorgon fyller min fina mamma år!!! Har ju inte riktigt haft tid med att fixa presenter men det kommer :-) Men imon blir det lite födelsedags middag här hemma :-) Jag betalar och mamma fixar :-P Blir ju tyvärr så eftersom jag är som jag är... Men mamma tyckte det lätt som en fin idé... Sen blir det väl lite tårta och "kladdis" till Ida... Får se om jag smakar... Är lite reserverad till att äta eftersom jag inte gjort det på ett tag... Men lite i taget så funkar det nog :-)

Nu ska jag gå och lägga mig och njuta av att ha mina sessor hemma!!! Tack till flickornas farmor och farfar oxå som funnits vid deras sida :- Dom hade en super mysig måndag med er :-) Och jag är så glad att dom har er i sina liv :-)

Sköt om er!!!

XOXO***

Inga kommentarer: