fredag 18 mars 2011

Vilka dagar...

Vilken berg-o dalbanna det har varit... Men nu hoppas jag på att det vänder...
Igår skulle jag in med lilla Ida till sjukan för att se om dom kunde ta reda på varför hon får feber varje vecka. Känner att jag inte fick så raka svar mer än vi skulle prova oss fram på olika sett och se vad som hände... Men lite provtagning blev det :-( Ingen varken jag eller Ida gillade... Men hon fick "emla" plåster "överallt" typ :-P Men det är ändå läskigt tycker hon. Plus att det är super svårt...hennes ådror "rullar" undan :-( Men hon var så super duktig min söting!!!
Men under tiden vi väntade på provtagningen så ringde dom från röntgen till mig och ville jag skulle komma redan samma dag. Fast tre timmar senare....hmm... Så det var ju bara till att stanna kvar. Men efter vi var klara med Ida så åkte hon och jag iväg en sväng.... Först till leksakshuset :-) Och vi bara gick runt där inne och kollade på ALLT tror jag verkligen ;-) hihi Sen fick hon lite lunch på MAX. Vi hade verkligen en super mysig stund!!! Sen åkte vi tillbaks till röntgen men hämtade upp mamma strax innan. Och jag hade fått reda på att det inte skulle ta så lång tid. Men så blev det INTE... Efter första röntgen (gamma) så skulle jag på vanlig lungröntgen och sen blev det en ny skikt röntgen... Och allt detta tog 2.5 timme. Och stackars lilla Ida som varit där inne med mig sen halv nio...och nu var klockan halv fem. Och för varje röntgen så skrämde personalen upp mig så otroligt... Det misstänktes att jag hade en propp i min högra lunga... Kan säga att mina känslor var inte lätta att hantera :-( Var verkligen livrädd... Förstod inte riktigt vad som hände... Men jag övertalade läkaren att jag fick köra hem mamma och Ida och jag fick en dryg timme på mig... Och när jag väl var tillbaks så togs jag in på ett rum direkt och dom satte den tredje kanyl för dagen... Men sen fick jag sitta där i 2.5 timme... Och ärligt då fattade jag inget... Från att allt var så "på" till att ingen var där???
Men när läkaren väl kom så fick jag reda på att jag INTE hade någon propp...puuuu... Gud vilken stor lättnad... Men jag hade förändringar i höger lungan... Jag skulle fortsätta med fragmin sprutorna i sammanlagt 3 dagar så ingen propp bildades... Och sen fick jag någon annan medicin... Denne första läkaren var väldigt noggran och klar med vad som gällde... Men sen var det "skift" byte... Och läkare nr 2 friskförklarade mig totalt och skulle skicka en indikation till kirurgen i K-hamn att jag var klar för op??? OMG tänkte jag... Hur kan två läkare på mindre än 20 min bedöma så olika??? Känns som man inte vet vad man ska tro... Jag pratade med en sköterska innan jag gick och vi kom typ överrens att vi skulle lyssna på läkare nr 1 om i fall att... Men får det gå till så här??? Hel förvirrande... Jag somnade vid tio igår och vaknade kl tolv idag :-P Tror min kropp var lite trött ;-) Men idag känns det bättre för man vet liksom. Sen är det as jobbigt att ha svårt att andas hela tiden :-( Men får kämpa på men alla mediciner här hemma :-S

Ida leker fiskare på barnmottagningen



Lite fika innan provtagningen


Plåster på båda armarna och ena handen :-P



Lite lek på leksakshuset



Lite lunch på MAX



Denna söta fick Ida av sköterskorna på provtagningen, för hon var så duktig!!!






Idag kom mina söta hem igen :-) Det känns alltid lika underbart när dom kommer... Man känner sig hel... Imon ska Ida på två kalas... Först på kompisen Magdalenas och sen ska båda tjejerna på M´s 35 års kalas... (oj så tiden går hehehe) Så det blir bara en massa fix imon känns det som :-S Men jag ska försöka orka fixa deras cyklar om vädret tillåter... Ida säger hon behöver öva lite ;-) hihi Idag när vi skulle åka och hämta Jullan på gympan så sa Ida: Mamma det känns som du och jag hör ihop!!! Hihihi hon är för söt mina lilla!!! Man blir så glad för såna kommentarer :-)
På söndag ska vi gå på bio i K-na men Marie och Meja!!! Ska bli super mysigt.... Annars ska vi bara försöka njuta av helgen och att jag faktiskt är hemma :-) Måste plugga lite oxå... Ska ha engelska prov på måndag :-S

Nej nu ska jag krypa upp i soffan men mina söta!!!

XOXO***

Inga kommentarer: