onsdag 9 mars 2011

Underbara väder!!!

Gud vilka fina dagar det har varit nu :-) Längtar bara tills jag vågar mig ut på en långrunda :-) Idag känns iaf kroppen mycket bättre :-) Men mina ögon hänger inte me som jag vill... Tydligen kan det bero på medicinerna... Men idag har jag iaf hämtat Julia själv och sen när tjejerna hade åkt till M så åkte jag faktiskt ner för att små handla lite... Och ska ärligt erkänna att det var lite läskigt att gå där inne när ögonen inte hänger med :-S Men imon är sista dagen med pc. så efter det kanske det blir bättre :-) Det var bara underbart att vara utanför dörren en liten stund :-)
Idag har jag även kommit igång med mitt pluggande... Ligger nog lite efter...suck...men det är bara till att kämpa igen det... Har mailat mina lärare idag så jag kan bli lite mera insatt vad jag ska göra :-) Och nu är jag bara så sugen på att starta om och få igång vardagen igen...

Idag har Ida varit feberfri oxå... Tror ärligt hon är lite som mig att när det blir för mycket för henne och hon får dåligt med sömn så säger kroppen ifrån och resultatet blir feber... Förra veckan vsr ju inte alls som den brukade pga att jag blev dålig. Det var många sena kvällar och i helgen var hon ju på 30-års fest ;-) Sent men roligt blev det... Så nu har hon sovit typ 14 timmar varje natt två dagar i rad... Och idag var hon feber fri :-) I vilket fall som helst är det skönt hon är frisk nu...så imon blir det dagis :-) Och imon ska jag hämta Jullan på fritids vid halv fyra och gå och kolla in glasögon åt henne... Not nice... Vi var ju för någon månad sen och kollade upp ögonen och då bedömdes det att hon behövde läsglas om hon hade besvär. Men jag tyckte inte hon hade det...men nu har till och med hennes lärare kontaktat mig och anser att det behövs eftersom hon alltid får ont i huvudet och mår illa när det är läsning och dyl. i skolan... Tyvärr ser man ju bara en massa pengar som flyger iväg...och självklart vill man ju att hon ska ha ett par som hon trivs i och inte behöver skämas för... Men det är så förbaskat dyrt... Och tog upp det lite lätt med M att detta är ju verkligen inget som "ingår" i underhåll och dyl. Pratade med FK och dom sa att det är "övriga kostnader" och det ska föräldrarna dela på... Nu spelar det ju stor roll hur mycke det kommer gå på men från början har man tydligen 300kr i rabatt... Och min avsikt är inte att det måste exakt vara hälften sen men en del får han iaf bidra med... Det är så mycke pengar på en gång... Men vi får se vad hon hittar imon... Tur man kan låna hem och testa lite.


Och herrejisses om blickar kunde döda... Vad fasen är det frågna om nu??? Orkar verkligen inte mera... Suck... Nu får hon fasen vara nöjd och skärpa sig... Om det är någon som ska ha dödens blick är det väl ändå jag... Men även dom små måste mogna...hehehe

Nu ska jag luta mig tillbaks till mina böcker... Mitt mål ikväll är att få iväg en av inlämningsuppgifterna i Rättskunskap... Gud vad jag önskar att jag gick denna kursen tidigare... Men nu känns det skönt att kunna sträcka på sig och verkligen inte ta åt mig av allt hjärntvätt som pågått senaste åren... Nu har jag fasen rätten på min sida och det känns underbart!!! Pratade med min kära far idag lite om det förflutna och vi båda instämmer att vi är glada att det som hände hände... Och att min sida av familjen har sköt vissa delar så snyggt och inte kastat skit på den andre... Tackade min pappa för att han är så underbar!!!

Kasta inte sten i glashus...blir ingen fin syn då :-P

XOXO***

Inga kommentarer: