lördag 12 mars 2011

Mycke känslor...

Gud så mycke känslor det har varit sista dagana... Det har varit otroligt jobbigt nu sista veckorna när man inte klarat "sig själv" och att ens planer totalt förändrats. Just nu skulle jag varit op och på g i mitt "nya" liv...och ist sitter jag här men sjukt många tankar om man verkligen ska göra op nu eller inte... Varför hände detta just nu och vad betyder det??? Och hur ofta tas det upp i media osv??? Och nu när inte op.en blev av så har folk runt mig börjat säga vad det igentligen tycker och tänker om det... Och det kan göra mig sjukt besviken... Inte att dom yttrar sig utan att det kommer nu... Jag är väldigt öppen med att ta in både pos. och neg. åsikter men innan min op dag så var alla sjukt pos. och nu helt plötsligt känns det som dom vågar säga vad det igentligen ville innan... Och det sårar otroligt... Naturligtvis kommer inte detta väga in i mitt beslut men självklart påverkas jag för dagen. Och folk verkar tro det är någon slags lyx resa men ska ut på... Jag kommer behöva förändra mitt liv totalt till det positiva. Och vem blir lycklig för man blir "smal"??? Inte jag iaf... Det är absolut inte därför jag velat göra denna op. Man måste bli lycklig inombords och trivas med det liv man skapar runt sig. Mina nära och kära vet varför jag överväger denna op och jag känner mig otroligt stolt över mina tankar och min syn på det hela. Så inte nog med att jag råkade ut för lunginflammation och luftvägsinflammation så har jag behövt ta itur men en massa onödig känslo berg o dalbana... Tänkk er för hur ni delar er åsikt med människor runt om er...
Sen vill jag verkligen TACKA er alla som finns där i vått och torrt för mig :-) Ni är guld värda och vet vlika ni är!!! Känns så underbart att känna sig så älskad och uppskattade som jag gjort nu. Jag kommer aldrig kunna beskriva hur tacksam jag är att ni finns i mitt liv och ni bidrar men så mycke och så olika saker. TACK TACK TACK!!!

Och inte nog med denna upp-o ner resan så har det inte varit dom lättaste dagarna med M heller... Tydligen har jag inte rätt att säga något... Så länge jag knipper igen och håller tyst så rullar allt på... Man är fan livrädd att yttra sig något ang barnen... Men i veckan var jag tvungen då barnen inte körs i bilen som dom ska enligt lag. Och jag frågade på ett vänligt sätt om det brukar gå till så och fick en otroligt icke trevlig reaktion... Sen var det kört... Då kunde man inte kommunicera alls resten av veckan och allt blev bara skit :-( Och efter allt man varit med om så flyger man tillbaks och jag mår skit av detta beteende... Och just denna veckan oxå... Åhhhh.... Och det slutade med att Julia kom hem i torsdags iaf även det är bestämt att M och jag ska bestäma men tydligen hade Julia rätten denna veckan.... Och även man vill ha sina sessor hemma så behöver man åter igen lite andrum... Men jag har tydligen inget att säga till om...
Sen hade vi en viktig sak att tala om... Julia behöver glasögon... Jag och Julia var och kollade hennes syn för några månader sen och då fick vi beskedet att så länge hon inte har besvär behöver hon inte men kommer besvären bör vi kontakta optiken för glasögon. Och denna infon är vidarebefodrad... Och nu har Julia själv plus hennes lärare yttrat sig att varje gång hon läser får hon väldigt ont i huvudet och flrera gånger har vi båda fått hämtat henne från skolan pga huvudvärk och illamående... Så nu i förra veckan sa hennes lärare ifrån och trodde hon behövde glasögon då problemen kvarstår. Så jag tog tag i det direkt och ringde ner till optikern som är så UNDERBARA!!! Men tydligen var det inte så lätt sen när andra parten skulle informeras om läget... Tydligen är det en läkare som ska besluta detta och inte en optiker... Jag blir bara så trött på allt motarbete så jag bara hänvisade till optiken... Och vet ni vad??? Jo det är dom som ser om du behöver glasögon :-P Så det slutade med iaf att jag och Julia kunde beställa dom glasen som hon ville ha... Så mycke onödigt tjaffs bara...

Nu är det snart dax för mig att få fixa lite naglar igen :-) Känns så roligt!!!
Får se om jag är "tillbaks" eller inte ;-) hehehe

Höres sen...

XOXO***

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag stöttar dig i vilket du gör me O.p!! Jag kanske har åsikter hit och dit med men jag tycker att det är ditt val. När du sen gjort ditt val så är jag där och stöttar dig! Så är det..... Man kan inte bestämma hur någon annan ska göra med sitt liv så är det bara!
Du bestämmer hur du gör och jag stöttar i det läget de blir! :)
Kram underbara vännen<3<3<3
Hoppas att du är på bättring! <3