torsdag 24 mars 2011

Sol, sol och mera sol!!!

Gud vad underbart väder vi har!!! Jag njuter verkligen varje sekund och även jag ska ta det lugnt måste jag ut lite små runder... Tar flera ist för långa :-) LOVELY!!!

Igår lyckades äntligen Terese och jag få till våran frukost dejt!!! Så underbart var det att äntligen träffas och gud så dom små växer snabbt :-) Ida valde att vara ledig från dagis och förjde med för en massa lek med Emilia... Och dom lekte kan jag lova :-) Dom går så otroligt bra ihop och det är aldrig något mellan dom.
Och jag fick maximal mys med både Thoe och Tuva och en massa prat me min vän!!! Jag har verkligen saknat dig min vän... Räcker inte med att bara smsa elle fb :-( Och vi har alltid en massa roligt att prata om :-) SUper tack för en härlig frukost dejt mina vän!!! Kommer nästa vecka oxå!!! hihi Nu ska vi alla hålla oss friska :-)
Här kommer lite kort på de söta twinsen ;-) Dom stora var ute och lekta så jag fick inte en chans att fota dom.

Theo och Tuva



Glad fisen Theo



Sötingen Tuva



Snacka om att bli glad vid datorn ;-) Sötlök!!!



Sen somnades det gott i min famn ;-) hihi




Efter Idas och min frukost dejt var det ju dax för lite lunch och jag tyckte Ida själv kunde få välja vad hon var sugen på... Och gissa vad det blev... Korm med mos på PREEM hihihi Och vi skulle sitta kvar där för dom som jobbar där är så trevlige och det ser mysigt ut sa min lilla fis hihihihihi Men självklart fick hon sin lunch på Preem!!!



Och tydligen hade Ida dom hemskaste byxerna någonsin på sig igår (bilden ovan). Ida och jag tycker dom är jätte coola och hon har själv varit med och valt dom!!! Så vi struntar i M´s åsikt ;-) hihihi Jullan får likadana nästa vecka :-P hehehehe

Igår em hade jag goa Linnéa här oxå :-) Det var dax för lite nagelfixing och en massa prat!!! Jullan gjorde sina läxor samtidigt och hon var verkligen super duktig :-) Är så stolt över henne för hon är verkligen duktig i skolan! Ida var ute och lekte med Frida och hade skoj... Och Linnéa blev nöjd med sina naglar!!! Underbar EM!!!!
Sen var det dax gör tjejerna att åka till M... Julia äter ju bara middag på ons hos honom sen kommer hon hem men Ida stannar från ons-sön. Men igår ville hon med hem när jag hämtade Jullan och M agerade inte ok... Tyst arg och man såg på hans kroppsspråk vad han kände... Ida blev jätte förvirrad den lilla stackaren och jag försökte fråga vad hon själv ville och M talade inte ens för att hon skulle stanna... Ida har det jätte svårt med seperations ångest...på båda hållen... I helgen sa hon: Mamma det hade varit så mycke skönare om pappa och du bodde i samma hus...Ni behöver inte vara kära bara bo ihop... Då slipper jag bli ledsen när jag ska åka ifrån dig mamma... Söting... Hur svarar man på det??? Men hon ska ha med Kamilla som stora syster i hennes "värld" för hon är ju så liten hihihi Men Ida tänker verkligen på henne oxå så inte K blir ledsen ;-) hihihihi
Och går kvällen blev inte som sagt lätt för Ida... När vi stod precis utanför dörren satte jag mig ner och frågade Ida igen om hon inte ville stanna... Och då blev hon ledsen och sprang in till M igen och ville stanna... Och jag pussade och kramade henne och sa att självklart får hon stanna... Då lugnade hon ner sig... Men jag vet inte vad som hände sen när vi åkt... Och idag när hon ringde var hon ledsen och ville hem en sväng... Men jag måste försöka hålla dessa dagarna så det inte blir för "hattigt", visa ord från min vän :-) Men jobbigt när tjejerna längtar hem..samtidigt som det är skönt att dom vill hem... Men jag sa till fisen att jag hämtar dom vid två tiden på söndag och då ska vi ut till brunnsparken och leka i lekparken, matta fåglarna och ha piknik :-) Då ble hon på lite gladare humör!!! Mamma fixar allt!!!! hihihihi
Jullan somnade direkt när vi kom hem men sen i inatt kom hon smygande och och skulle sova hos mig ;-) Söting...

Innan jag hämtade Jullan var jag ute på en lite promis och det var underbart väder!!!




Idag hade jag en tidig lektion i företags Ekonomi B. Jätte bra genomgång hade vi... Sen fick jag lite mera "läxa" sen tiden jag var borta... Puuuu så nu har jag en massa att göra i helgen... Tur jag är lite barnledig faktiskt... Så tjejerna slipper en tråkig mamma ;-) hihi
Sen åkte jag och solade faktiskt lite... Super skönt var det!!! Idag tog jag solariet där man "står". Gillar den verkligen.


Sen åkte jag hem och fixade iväg lite tradera försäljningar och prommenerade ner till maxi och la på dom och pantade en massa tråkiga flaskor... Sen passa de jag på att handla lite och tog en lite extra runda hem... Sen var jag ju så duktig...ställde mig och diskade ;-P hehehehe Och nu har jag påbörjar skoluppg. oxå :-P Ojojoj så duktig man kan vara hehehehe Men alla ska ju skriva ut på sina statusar hur mycke och duktiga dom varit så vi som inte skriver det i vanliga dammsuger ju aldrig, vi städar och motionerar ju inte heller...ELLER??? hihi klart vi gör!!! Så idag skrev jag en status bara för att ;-) hihi
Nej nu ska jag nog ta mig lite lunch... Känner att magen säger ifrån nu ;-)

Ha en fortsatt trevlig dag mina vänner!!!

XOXO***

Inga kommentarer: