tisdag 29 mars 2011

Stackars liten...

Alltså stackars min lilla Ida... Det tar verkligen inte slut för henne :-( Inatt har hon haft så super ont i BÅDA öronen så hon har inte vetat hur hon ska ligga stackarn... Jag har suttit med henne i flera timmar och då gick det rätt ok men sen när hon lägger sig ner igen så gör det ju så ont :-( Imorse ringde jag Capio och fick tid vid två... Och timmarna innan så började hennes öga göra ont...och gissa...jodå hon har fått öroninflammation oxå... Suck... Nu har hon mycke vätska bakom båda trumhinnorna i öronen så det buktade ut väldigt... Och eftersom inget av öronen har spruckit så ska vi tillbaks på fredag för koll igen och gäller även ögat... Nu ska vi badda med vatten och ha extra noga hygien... Men oj vad ont det gör på min lilla fis :-( Tycker så synd om henne... Och hon hör inte så bra heller :-( Nu här ikväll så ropade hon förtvivlat från sängen:mamma, mamma vart är du... så jag gick in och då hörde hon inget och hon trodde hon var ensam hemma :-( Min lilla fis... Fyfyfy så orättvist det är.... Men vi får ha tålamod... Och jag försöker plugga så mycke jag bara kan hemifrån...skit att jag missar så mycke i skolan och M vägrar verkligen att hjälpa till... Dina dagar är dina och mina är min säger han bara...grrrrr.... Ingen förståelse alls... Men jag ska minsann hjälpa honom... Och klart jag gör för tjejernas skull och är jag ändå ledig så varför skulle jag inte... Synd man inte får något tillbaks...


Som tur var kunde mamma hjälpa mig att ha Ida idag när jag skulle besikta bilen :-) Super tack!!! Och bilen gick igenom :-) HURRA!!! hihihihi så skönt!!! FAST...det var en olje läcka... Och dom som besiktade kunde inte se att det varit något motor byte eller dyl... GRRRR gissa om jag blev chockad... Så imon ska jag minsann ner och få en del förklarat för mig eftersom jag betalt för ett motorbyte på Bilexpo... Inte jätte glad... Fast lite glad att bilen gick igenom :-P


Nu här ikväll har jag och Julia fixat med det sista me hennes läxa... Handlade om planeter :-) Jätte roligt faktiskt... Och sen har vi duschat och fixat hår och massa med MYS!!! Så härligt att bara sitta i soffan men tjejerna på varsin sida och bara mysa och gosa innan sängdax... KÄRLEK!!!


Men nu får jag kasta mig över rättskunskapen igen... Prov på gång... huuuaaa....


XOXO***

Inga kommentarer: