onsdag 19 mars 2014

Citron är gott!!! Eller??? Haha

Jag kan inte förstå varför min lilla kille vill vara vaken om nätterna??!! Det kan vara allt från 30 min till 2 timmar... Och oftast ligger han bara i sängen hos mig och vill gosa, så inget gråt eller liknande. Och jag har försökt låta bli att natta om honom, alltså bara låtit honom ligga där, men OMG det går inte gör då är vi vakna i 4 timmar :-/ Utan jag får "natta" honom tills han somnar typ. Inatt var han "bara" vaken i 45 min men sen när han äntligen somnat så sover han så otroligt oroligt fram tills han tycker vi ska gå upp...han får ingen djupsömn dom timmarna... Däremot är han så duktig och ligger i sin säng i sitt rum fram tills "vaken perioden" är! Skulle ju så gärna vilja sova en natt ;-) Men det kommer väl, eller ;-) hehe

Idag på förmiddagen har han varit väldigt kramig som vanligt. Fast han blir duktigare och duktigare på att leka lite själv :-) Nog för att det är super mysigt att gosa, men ibl behövs det ju göras annat oxå ;-)
Idag blev det lunch på stan med finaste gudmor och Elli bus! Och Neo fick smaka citron :-) Gudmor var bered på roliga miner men icke... Neo drog inte en min när han suttade och suttade på citronen och jag skrattade. Vi som trodde han skulle grimasera som tusan hihi. Och oj så arg han blev när citronen var slut...vill ju ha mer hihi



Mums!!!

Sen tog jag och Neo oss en promenad för att uträtta lite ärenden och samtidigt så skulle Neo sova tänkte jag... Men nej få så tänkte inte Neo hihi. Han var vaken hela tiden och låg och mös i vagnen! Tyvärr förstörde regnet promenaden så när ärendena var klara gick vi hemåt. Neo fick sin mat och slocknade direkt...och jag med ;-) och vi sov nog lite mer än en timme, väldigt skönt och behövligt när nätterna är som dom är och när man har allt själv. 
Nattningen ikväll gick otroligt snabbt och jag var sååå förvånad och satt i soffan och kände, nu då? Brukar ju få hålla på ett tag...men den känsla varade inte länge... Lilleman vaknar till och BAJSAR...åhhhhh Så det var ju bara att ta upp min vakna fis och byta blöja på honom. Sen tog det en timme av förståeliga skäl att få honom till att somna igen...lillfisen då. 

Ikväll satt jag och kollade på programmet "helt sjukt" och fy så mycket känslor som drogs upp. Handlade om cancer och i ett av fallen leukemi... Det är ju inte jätte länge sen dom utrede Julia för det... Den tiden var nog bland de hemskaste jag varit med om :-( Som tur var visade det inget i nu läget men varför dessa hemska märkerna kom på hennes armar har dom  fortfarande ingen förklaring till... Hon fick ett nytt märke på hennes hand härom veckan så jag ringde in och råd frågade hur vi skulle göra då vi tidigare fått infon om att kommer det flera stora märken skulle vi åka in igen. Men detta var ett litet på kanske 1X1 cm så dom tyckte vi skulle vänta. Och efter det har hon inte fått flera. Är så tacksam att det inte var något men man undrar ju så klart vad det var... Och ingen vet... Hon mår bra och är pigg o glad iaf!!!

Imon blir det nog träff med mamma gänget och deras små godingar!!! Alltid lika trevligt och roligt att träffas!!!

Såg denna på fb idag och tyckte den var lite rolig!!!


Natti natt alla godingar!!!

XOXO***



Inga kommentarer: