måndag 3 mars 2014

Nytt försök!!!

Då ska jag göra ett nytt försök att återuppta min blogg. Känner att jag saknar det otroligt mycket men svårt när det finns så lite tid. Men gör ett försök!!!
 
Att vara ensamstående och dessutom på heltid med en liten bebis är en otrolig utmaning! Men på samma gång är det helt underbart :-) Man är alltid där när nya framsteg sker, nya upptäckter görs och du får allt gos för dig själv ;-)
Och jag bara älskar att vara småbarns mamma igen. Känns som jag tar tillvara på tiden lite mera nu och suger in allt och njuter till 100%. Men...sen är det inte alltid lätt... Man känner sig ganska så sårbar som ensamstående på heltid. Man blir rätt oumbärlig för sin lille bebis... Vilket sätter rätt stor "press" på en som mamma... Ibl kan jag känna mig rätt rädd om det skulle hända mig något... Om jag skulle blir sjuk eller liknande och behöver läkarvård tex. Även "alla" säger: det får ju lösa sig... Ja visst få det de men hur bra kommer min lille bebis må när det ända han vet är att ha sin mamma runt sig dag som natt... Ja bara en av dom oros känslorna man har som "heltids" mamma. Sen kan man inte gå och tänka på detta hela dagarna men det dyker upp då och då.
 
Min lille fis lider ju av jobbig reflux vilket förstör mycket för honom... Jag tycker så synd om min älskling som aldrig kan få var ifred. Nu här ikväll har han haft det jätte jobbigt ända sen han gick och la sig och vaknar var 20:de minut och får sina uppstötningar gråter och somnar om helt slut igen :-( Han lilla kropp är så van att vakna hela tiden så även han inte får uppstötningarna vaknar han ändå...och har så svårt att somna om igen :-( Nu har vi precis börjat men en ny medicin och ska ge den några veckor och se om det blir någon förändring, håller tummarna, även jag har svårt att tro på det då det redan gått en vecka nu utan resultat... Men får ge det lite mera tid. Tyvärr störa Neo även om dagarna av detta... Han slutar äta direkt om det händer under måltiden eller om han sitter och leker kan det förstöra allt och han bara gråter stackarna... Men vi kämpar på min lilla älskling och jag!!!
 
Tänkte dela med mig lite av vad som hänt sista tiden i bilder :-)
 
Lite snö har vi ju haft och då passade vi på att åka pulka såklart och Lilleman tyckte det var rätt roligt!!!

 
Jag och mina älskade barn!!!
 
 
Har ju lyckats klippa mig också... första gången på 9 mån hihi
Julia älskar att leka med sin lillebror och Ida står för buset som ni ser ;-) hihi
 
 
En glad fis och en otroligt busig syster!!!
 
 
 
För några helger sen hade jag och Neo en underbar weekend i Täby men Moster och kusin.
 
 
Sen åkte vi hem och hade massa sportlovs skoj med systrarna :-)
 
 
Min lilla älskling!!!
 
 
Nu börjar det gå undan här hemma :-) Hittar lillfisen lite överallt ibl :-)
Här är Ida ny klippt och fin :-) Stolt mamma!!!
 
 
Nej nu är det dags att ge Neo sin välling och hålla tummarna att han kan klara en natt till utan mat som han gjorde inatt :-)
 
Natti natt
 
XOXO***
 
 

1 kommentar:

Maria Rennemark sa...

Kul att du tagit upp bloggen!! Jag följer :)