tisdag 18 mars 2014

Öron-näsa-hals

Igår var jag ju inne med Neo på öron-näsa-hals och det gick jätte bra...förutom att det gjorde så ont i mitt hjärta när dom skulle göra en undersökning med en fiberoptik kamera genom hans näsa :-( Visst han fick bedövning men det var ju jätte obehagligt plus att jag och en sköterska behövde ju hålla fast honom :-( fyfyfy. Men det gav resultat. Inga halsmandlar som behövdes tas bort utan svalget är jätte svullet pga hans reflux kräkningar. Så op behövs inte Phu... Så snarkningarna hör ihop med refluxen så det är enbart den vi ska fokusera på nu. Idag ringde läkaren från barn och informerade om att hon skulle överlägga med kirurgen hur vi ska gå vidare. Vi dubblade dosen av hans medicin nu i en vecka och så får vi se om något händer, annars ska jag byta till en lite starkare... Röntgen tid av strupen väntar vi på så nu känns det som vi är i full gång för att hjälpa lillfisen :-)

Idag har vi två haft en egen dag vilket har varit såååå mysigt. Vi har busat, myst och dansat en massa :-) Sen har vi varit iväg på lite ärenden. Har inhandlat en vårjacka till Julia, och lite basplagg till Neo. Fick tag på fotbollsskydd och strumpor åt Ida. Sen han vi med att storhandla oxå. Gissa om prinsen sov gott sen ;-) hihi. 
Men vad tråkigt det är att handla åt Neo i butikerna... Finns ju inget... Det är ju inte konstigt att man handlar allt via nätet vilket jag tycker är otroligt synd. Man är ju rädd att butikerna i stan inte ska överleva. Men samtidigt vad ska man göra??? Nu är jag även på jakt efter ett par skor till honom. Just nu använder han Idas gamla puma gympisar faktiskt men han skulle behöva ett par i stl större. Men hittar bara gympisar som är låga... Dessa puma han har nu är lite högre i foten om ni förstår?! Som ett par "höga" convers. Jätte svårt att hitta... 

I eftermiddags har Neo varit väldigt pipig tyvärr. Vill bara gosa och sitta i mammas knä så det är inte mycket man får gjort här hemma ;-) Efter middagen knallade vi upp till Apoteket och hämtade ut lite vitaminer till mig dom jag ska försöka börja ta igen....varit otroligt slarvig med det ända sen Neo kom och varför kan jag inte svara på. Men nu har jag dom hemma!!!

Imon skulle vi åkt till Karlskrona och till Elin och Lyyke men lillfisan är sjuk :-( så vi får planera in en dag nästa vecka ist. Krya på dig sötnos!!!

Så får se vad dagen imon erbjuder!!!


Min lilla cooling fick nya glas idag!!!


Så här hittade jag min sötnos i din säng när jag skulle gå in och pussa honom godnatt!!! Min lilla groda!!! Snarkar så gott nu ;-)

Dax för mig oxå och krypa under täcket :-)


XOXO***



Inga kommentarer: